Wysłany: Sob 05 Paź, 2024 [Inne] Jawa TS cały czas produkowana
Kto wiedział, że Jawę TS 350 można cały czas kupić nową, bo są produkowane? Podobno większość idzie poza teren UE, np na Kubę. A w UE są rejestrowane, ale na podstawie starych Jaw. https://e-jawa.com/jawa-350-634-retrohttps://www.jawa.eu/jawa-350-ohc--2 Nie wiem na co mi to, ale bym brał.
To Ci napiszę, że to żadna nowość, i że w tym roku kończą produkcję . Info od dwóch dilerów. I nie jest to TSka, a 640, i wersje na niej zrobione . Kto pomyśli kupi sobie jeszcze ramę i jak ma "starą zdezelowaną TSkę z kwitem" odbuduje ją. Ale, żeby zrobić TSkę trzeba trochę ramę zmodyfikować.
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
O jej, a ja już kupiłem TS z kwitami. To idę ją oddać. A Twoja Jawa 640, ma już np elektroniczny zapłon? Jest lepsza od TS? Ale porównując, to Jawa Retro ma mniejszy stopień sprężania niż TS i trochę mniejszą moc.
Tak, 640 Style/Retro ma mniejszą moc, ale czemu uj go wi. Ja szukam gaźnika Jikova z TSki, żeby dysze główną założyć, ewentualnie cały gaźnik, gdyż z tego co wyczytałem różnią się one jednak nieznacznie*.
W oryginale miałem dysze główną 100 i kryzę na dolocie. Wywaliłem kryzę, kupiłem zestaw naprawczy, a tam taki uj i dysza 80 . I ponoć każdy zestaw taka ma. Problem jest w gwincie dysz- m6x1. Jakie są ogólnodostępne wiemy .
Zapłon mam pełne Vape, czyli koło, stator, są też wersje mniejsze Vape- czyli alternator oryginał i sam zapłon na Vape, to było montowane w nowych do któregoś roku, a w nowych nowych jest full Vape. Chodzi to imho całkiem fajnie, na pewno lepij jak wszystkie na chińskich skuterkach. Jak się nie ma w Jawie tego, to kosztuje trochę, ale na moje warto to założyć jak ktoś już chce robić jak trzeba zapłon i żeby prundu nie brakło.
Co do oryginalnego zapłonu, miałem kilka TSek kiedyś i jak nie był wyrąbany wał i łożyska, to platynki chodziły ok. Jedyna przewaga Vape nad altkiem to to, że można to bez aku odpalić i jeździć. Jak było w oryginale wiadomo, słabszy prąd w akumulatorze i nawet na pych nie chciało zapalić.
Samo Vape montuję teraz w Iżu, gdyż na TZ ciągle się działy cuda nie widy z iskrą. Mam nadzieję, ze teraz będzie ok. Montaż prosty, mniej kabli jak w chińskich ulepach. W swoim czasie zaktualizuję mój temat na forum.
*Kupiłem nawet "podróbę" Jikova, niby najlepszą na rynku, i w środku siedzi też dysza główna 80. Jikov wylądował tymczasowo w Iżu, gdyż na nim chociaż silnik odpala. Jak zdobędę od TSki to porównam te trzy gaźniki, czym one tam się różnią oprócz skadu amelinium.
Czy 640 jest ogólnie lepsza od TSki?, no nie wiem, wszyscy mówią, ze wyglądam na niej jak na komarku . No i fakt, siedzi się wyżej, kanapa węższa, cała karoseria inna jest, ale manewrowość i inne znane z TSki oczywiście pozostały. W pamięci faktycznie został mi też obraz Jawy TS jako motóra dużego, ale może to my wtedy byliśmy mniejsi?
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
Zamiast testowania w silniku proponuję pomiar wydatku dyszy.
Pytanie jest tylko czy czeskie gaźniki Jikov opierały się na normie pomiarowej sowieckiej (jak w naszych Pegazach) czy którejś zachodnioeuropejskiej. Jeśli to pierwsze to wystarczy stały 1 metrowy słup wody i pomiar wypływu w cm3 w czasie jednej minuty. Być może jednak to drugie (np. tak jak mierzy się dysze Amal), więc potrzebny 0,5 m słup benzyny. Jak zmierzysz jedną dysze czeską z epoki to będziesz wiedział.
https://www.nsu-riders.pl...opic.php?t=1438
Dostępne obecnie dysze z gwintem M6x1 to na przykład Bing, ale ich numeracja nie odpowiada tym z Amala. Np. dysza Bing 105 fi 0,95+ dała w moim pomiarze metodą Amala wynik ok. 117 cm3/min. Inne popularne dysze jak Dellorto mają niestety gwint drobnozwojowy M6x0,75, a Mikuni M5,25x0,9.
https://www.nsu-riders.pl...opic.php?t=1434
Spiker, mierzyłem pierdolnikiem do mierzenia dysz czeskie dysze i jak jest 80 to ma 0,8mm jak 100 to ma 1,00m, 72- ma te 0,72 . Tak więc nie odpowiada to ruskim normom, gdzie dysza w Iżu49 ma oznaczenie jak pamiętam dobrze 180 czy jak jej tam ma średnicę 0,82 chyba. Z tymi Bingami ciekawe, może pójdę szukać też w tym kierunku.
Dellorto mam cała paczkę no i mają gwint jak piszesz.
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
cześć, w gaźniku iża powinieneś mieć dyszę chyba 180 (przepustowość, nie mylić z współczesnym oznaczaniem wielkości "180" =>1,8mm). Poszukaj współczesnej dyszy oznaczonej 115-117 /
zimny i tak jak napisałeś chyba będę musiał to zrobić w gaźniku od Jawy co w Iżu siedzi.
Zakupię zestaw wierteł jaki polecił kylo i się pobawię, kilka dysz kupiłem już u Czechów, ale zapomniałem wziąć większe jak 100 .
A sama Jawa dostała normalną dysze jaką powinna mieć, czyli 92 i w końcu silnik chodzi jak powinien, i nie zalewa się przy jeździe na mniejszych obrotach jak 3k... Więc nie wiem po chuuu kombinowali z tą kryza i dyszą główną 100 na rynek Duński.
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
Ostatnio zmieniony przez Zdzislaw Sro 16 Paź, 2024, w całości zmieniany 1 raz
Na gaźniku TS-y przejeździłem parę ładnych lat "49" tką Na oryginalnej 92 wyraźnie mu brakowało mocy. Po zmianie na 105 BVF (chyba od Trabanta) zaczął jeździć znacznie, znacznie lepiej. Może na razie nie rozwiercaj tylko poszukaj jaka dysza markowego producenta podejdzie. Może w dobierzesz coś w dobrym sklepie motocyklowym albo na przykład w Larssonie ?
W Larssonie możliwe, że mają takie do gaźników Binga jak pamiętam, ale inny kształt łba jest, stożkowy nie płaski, później poszukam dokładnie. Mam kilka zapasowych m6x1, więc ta jedną dwie można poświęcić na rozwiercanie, gdyż gdzieś do połowy się rozpędza i kręci normalnie a zaś robi buuu, po włączeniu ssania wkręci się coś, ale zaś znowu bleee robi . No i świeca białą, ale grunt, że w końcu ożył .
W sumie teraz powinienem wsadzić oryginalny gaźnik i zobaczyć co będzie. Tylko gdzie Ja go położyłem ..
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
Nie znam gaźnika Jikov (czy jego azjatyckich klonów), ale być może analogicznie jak w innych gaźnikach da się dorobić/przerobić miejsce wkręcania dyszy, np. dyszę iglicową (tzw. rozpylacz) na typowy dzisiaj gwint M6x0,75 i wówczas otwiera się cała paleta możliwości w zakresie zakupu dysz a nawet całych zestawów w pełnej rozpiętości wymiarowej. Bo sugerowane przeze mnie dysze Bing M6x1 są zbyt drogie aby kupować całe zestawy do testów.
Hmm przegwintowanie na x0,75 to też ciekawa opcja. Tylko pytanie, czy ten gwint po czasie nie zrobi się za luźny czy cuś? Myślałem kiedyś nawet nad tulejami gwintowanymi, ale chyba za mało miejsca na taką rzeźbę w tym gaźniku jest. Chociaż m7->m5x0,75 chyba są dostępne i może by to zdało jakoś egzamin też, bo standardowe m8x1->m5x0,8 to wydaje mi się, ze już nie da rady.
_________________ XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach