IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
[Inne] Jawa TS cały czas produkowana
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1860
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 05 Paź, 2024   [Inne] Jawa TS cały czas produkowana

Kto wiedział, że Jawę TS 350 można cały czas kupić nową, bo są produkowane? Podobno większość idzie poza teren UE, np na Kubę. A w UE są rejestrowane, ale na podstawie starych Jaw. :shifty: https://e-jawa.com/jawa-350-634-retro https://www.jawa.eu/jawa-350-ohc--2 Nie wiem na co mi to, ale bym brał. :hmm:
 
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Nie 06 Paź, 2024   

To Ci napiszę, że to żadna nowość, i że w tym roku kończą produkcję ;P . Info od dwóch dilerów. I nie jest to TSka, a 640, i wersje na niej zrobione :grin: . Kto pomyśli kupi sobie jeszcze ramę i jak ma "starą zdezelowaną TSkę z kwitem" odbuduje ją. Ale, żeby zrobić TSkę trzeba trochę ramę zmodyfikować.
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1860
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 06 Paź, 2024   

O jej, a ja już kupiłem TS z kwitami. :hmm: To idę ją oddać. <_< A Twoja Jawa 640, ma już np elektroniczny zapłon? Jest lepsza od TS? Ale porównując, to Jawa Retro ma mniejszy stopień sprężania niż TS i trochę mniejszą moc.
 
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Nie 06 Paź, 2024   

Tak, 640 Style/Retro ma mniejszą moc, ale czemu uj go wi. Ja szukam gaźnika Jikova z TSki, żeby dysze główną założyć, ewentualnie cały gaźnik, gdyż z tego co wyczytałem różnią się one jednak nieznacznie*.

W oryginale miałem dysze główną 100 i kryzę na dolocie. Wywaliłem kryzę, kupiłem zestaw naprawczy, a tam taki uj i dysza 80 :rotfl: . I ponoć każdy zestaw taka ma. Problem jest w gwincie dysz- m6x1. Jakie są ogólnodostępne wiemy ;) .

Zapłon mam pełne Vape, czyli koło, stator, są też wersje mniejsze Vape- czyli alternator oryginał i sam zapłon na Vape, to było montowane w nowych do któregoś roku, a w nowych nowych jest full Vape. Chodzi to imho całkiem fajnie, na pewno lepij jak wszystkie na chińskich skuterkach. Jak się nie ma w Jawie tego, to kosztuje trochę, ale na moje warto to założyć jak ktoś już chce robić jak trzeba zapłon i żeby prundu nie brakło.

Co do oryginalnego zapłonu, miałem kilka TSek kiedyś i jak nie był wyrąbany wał i łożyska, to platynki chodziły ok. Jedyna przewaga Vape nad altkiem to to, że można to bez aku odpalić i jeździć. Jak było w oryginale wiadomo, słabszy prąd w akumulatorze i nawet na pych nie chciało zapalić.

Samo Vape montuję teraz w Iżu, gdyż na TZ ciągle się działy cuda nie widy z iskrą. Mam nadzieję, ze teraz będzie ok. Montaż prosty, mniej kabli jak w chińskich ulepach. W swoim czasie zaktualizuję mój temat na forum.

*Kupiłem nawet "podróbę" Jikova, niby najlepszą na rynku, i w środku siedzi też dysza główna 80. Jikov wylądował tymczasowo w Iżu, gdyż na nim chociaż silnik odpala. Jak zdobędę od TSki to porównam te trzy gaźniki, czym one tam się różnią oprócz skadu amelinium.


Czy 640 jest ogólnie lepsza od TSki?, no nie wiem, wszyscy mówią, ze wyglądam na niej jak na komarku :thumbup: :grin: . No i fakt, siedzi się wyżej, kanapa węższa, cała karoseria inna jest, ale manewrowość i inne znane z TSki oczywiście pozostały. W pamięci faktycznie został mi też obraz Jawy TS jako motóra dużego, ale może to my wtedy byliśmy mniejsi? :lmao:
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
kylo


Motocykl: inny
Posty: 55
Skąd: Lubartów
Wysłany: Pon 07 Paź, 2024   

Brak większych dysz to nie problem.

Kup zestaw mikro wierteł np. taki https://Allegro.pl/oferta/wiertla-mikro-0-3-1-6mm-zestaw-20szt-13285754925 oraz uchwyt ręczny aby można je było stabilnie zamocować, podczas obracania palcami.

Dalej to już proste, delikatnie rozwiercasz dyszę, zakładasz do gaźnika testujesz, itd aż
do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów.
_________________
dwuzaworowy GS i filigranowa SR500
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Pon 07 Paź, 2024   

kylo napisał/a:
Brak większych dysz to nie problem.
Kup zestaw mikro wierteł np. taki https://Allegro.pl/oferta/wiertla-mikro-0-3-1-6mm-zestaw-20szt-13285754925...

No, ciekawe. Najprostsze rozwiązanie, takiego czegoś nie brałem pod uwagę, a szukałem wcześniej rozwiertaków do dysz. Dzięki.
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1488
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto 08 Paź, 2024   

Zamiast testowania w silniku proponuję pomiar wydatku dyszy.

Pytanie jest tylko czy czeskie gaźniki Jikov opierały się na normie pomiarowej sowieckiej (jak w naszych Pegazach) czy którejś zachodnioeuropejskiej. Jeśli to pierwsze to wystarczy stały 1 metrowy słup wody i pomiar wypływu w cm3 w czasie jednej minuty. Być może jednak to drugie (np. tak jak mierzy się dysze Amal), więc potrzebny 0,5 m słup benzyny. Jak zmierzysz jedną dysze czeską z epoki to będziesz wiedział.
https://www.nsu-riders.pl...opic.php?t=1438

Dostępne obecnie dysze z gwintem M6x1 to na przykład Bing, ale ich numeracja nie odpowiada tym z Amala. Np. dysza Bing 105 fi 0,95+ dała w moim pomiarze metodą Amala wynik ok. 117 cm3/min. Inne popularne dysze jak Dellorto mają niestety gwint drobnozwojowy M6x0,75, a Mikuni M5,25x0,9.
https://www.nsu-riders.pl...opic.php?t=1434
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Wto 08 Paź, 2024   

Spiker, mierzyłem pierdolnikiem do mierzenia dysz czeskie dysze i jak jest 80 to ma 0,8mm jak 100 to ma 1,00m, 72- ma te 0,72 :) . Tak więc nie odpowiada to ruskim normom, gdzie dysza w Iżu49 ma oznaczenie jak pamiętam dobrze 180 czy jak jej tam ma średnicę 0,82 chyba. Z tymi Bingami ciekawe, może pójdę szukać też w tym kierunku.

Dellorto mam cała paczkę no i mają gwint jak piszesz.
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
zimny


Motocykl: Iż-49
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie 13 Paź, 2024   

cześć, w gaźniku iża powinieneś mieć dyszę chyba 180 (przepustowość, nie mylić z współczesnym oznaczaniem wielkości "180" =>1,8mm). Poszukaj współczesnej dyszy oznaczonej 115-117 /
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Sro 16 Paź, 2024   

zimny i tak jak napisałeś chyba będę musiał to zrobić w gaźniku od Jawy co w Iżu siedzi.
Zakupię zestaw wierteł jaki polecił kylo i się pobawię, kilka dysz kupiłem już u Czechów, ale zapomniałem wziąć większe jak 100 :lmao: .

A sama Jawa dostała normalną dysze jaką powinna mieć, czyli 92 i w końcu silnik chodzi jak powinien, i nie zalewa się przy jeździe na mniejszych obrotach jak 3k... Więc nie wiem po chuuu kombinowali z tą kryza i dyszą główną 100 na rynek Duński.
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
Ostatnio zmieniony przez Zdzislaw Sro 16 Paź, 2024, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zimny


Motocykl: Iż-49
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro 16 Paź, 2024   

Na gaźniku TS-y przejeździłem parę ładnych lat "49" tką Na oryginalnej 92 wyraźnie mu brakowało mocy. Po zmianie na 105 BVF (chyba od Trabanta) zaczął jeździć znacznie, znacznie lepiej. Może na razie nie rozwiercaj tylko poszukaj jaka dysza markowego producenta podejdzie. Może w dobierzesz coś w dobrym sklepie motocyklowym albo na przykład w Larssonie ?
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Sro 16 Paź, 2024   

W Larssonie możliwe, że mają takie do gaźników Binga jak pamiętam, ale inny kształt łba jest, stożkowy nie płaski, później poszukam dokładnie. Mam kilka zapasowych m6x1, więc ta jedną dwie można poświęcić na rozwiercanie, gdyż gdzieś do połowy się rozpędza i kręci normalnie a zaś robi buuu, po włączeniu ssania wkręci się coś, ale zaś znowu bleee robi :S . No i świeca białą, ale grunt, że w końcu ożył :mrgreen: .

W sumie teraz powinienem wsadzić oryginalny gaźnik i zobaczyć co będzie. Tylko gdzie Ja go położyłem :/ =P ..
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1488
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw 17 Paź, 2024   

Nie znam gaźnika Jikov (czy jego azjatyckich klonów), ale być może analogicznie jak w innych gaźnikach da się dorobić/przerobić miejsce wkręcania dyszy, np. dyszę iglicową (tzw. rozpylacz) na typowy dzisiaj gwint M6x0,75 i wówczas otwiera się cała paleta możliwości w zakresie zakupu dysz a nawet całych zestawów w pełnej rozpiętości wymiarowej. Bo sugerowane przeze mnie dysze Bing M6x1 są zbyt drogie aby kupować całe zestawy do testów.
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Zdzislaw
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 170
Skąd: Janikowo
Wysłany: Czw 17 Paź, 2024   

Hmm przegwintowanie na x0,75 to też ciekawa opcja. Tylko pytanie, czy ten gwint po czasie nie zrobi się za luźny czy cuś? Myślałem kiedyś nawet nad tulejami gwintowanymi, ale chyba za mało miejsca na taką rzeźbę w tym gaźniku jest. Chociaż m7->m5x0,75 chyba są dostępne i może by to zdało jakoś egzamin też, bo standardowe m8x1->m5x0,8 to wydaje mi się, ze już nie da rady.
_________________
XJR 1300SP 01, WSK Z 59,....IŻ 49 56'... Jawa 640 97'....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [56] Iż56 cały do remontu, pomożcie
Ogólne 117 Czw 22 Sty, 2009
agrupa
Brak nowych postów Czas Świętować!
janosik Hyde Park 1 Sro 24 Gru, 2014
tr1313
Brak nowych postów [49] No i czas Jeża reanimować :D
mrblack Ogólne 9 Sob 03 Lut, 2018
Łukasz Hawryluk
Brak nowych postów Jawa 175 '58
BartekG Pozostałe 10 Pią 02 Lut, 2007
Matek
Brak nowych postów JAWA 350 typ 634.7
Knedel
Mateo Pozostałe 6 Pią 27 Maj, 2011
KOZA
Brak nowych postów CZ 175, Jawa TS 350, CZ 350
Moja kolekcja
sethio Pozostałe 3 Czw 16 Sie, 2012
Spiker


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna