IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Jawa mustang 50
Autor Wiadomość
Marek607


Motocykl: inny
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

Dyskusja trwa, wątek żyje co mnie cieszy.
Kolejne postępy na polu bitwy.
Schowek gotowy do malowania:

I już pomalowany podkładem:


Tylny stelaż wypiaskowany:

I pomalowany podkładem:

Zbiornik wypiaskowany:

I pomalowany podkładem:
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 327
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

ech, szkoda tego oryginalnego lakieru. Do końca miałem nadzieję, że to się nie pokłóci z remontem.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 16 Wrz, 2021   

Ja tak samo. Tego się już nie cofnie. :-(
 
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2021   

Kurczę... nie chcę być malkontentem, ale naprawdę nie wiem, o co wam chodzi. Gdzie ta jawa miała oryginalny lakier? Jeden i drugi błotnik z innej parafii, przedni w ogóle od innego motoru, bak i schowek w innym kolorze niż błotniki, jaki oryginalny kolor on miał ratować?
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 327
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2021   

Dan22 napisał/a:
Gdzie ta jawa miała oryginalny lakier?

To powinien był wyjaśnić przed piaskowaniem :)
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2021   

Na baku i schowku! :]
 
 
 
Marek607


Motocykl: inny
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2021   

Wiem że boli Was to że zdarłem oryginalny lakier, ale raz że jak @Dan22 pisał ten sprzęt był w kolorach tęczy, a po drugie to z bliska ten lakier i obdrapania wyglądały średnio.
Oryginalnie był raczej ten kolor co na zbiorniku, aczkolwiek klakson ma jeszcze inny odcień, bardziej żółty niż pomarańcz:


Mocowanie siedzenia wypiaskowane i pomalowane:


Później powiesiłem jawę i dobrałem sie do ramy:

 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 17 Wrz, 2021   

Marek607 napisał/a:
Wiem że boli Was to że zdarłem oryginalny lakier, ale raz że jak @Dan22 pisał ten sprzęt był w kolorach tęczy, a po drugie to z bliska ten lakier i obdrapania wyglądały średnio.

Nie takie rzeczy z Niemiec Miras handlarz spolerował, że się świeciło jak psu obroża!
Poza tym gratuluję prędkości remontu!
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2021   

Marek, o ile mogę doradzić tunning mechaniczny, to osobiście zostawiłbym oryginalny gaźnik i wydech, ale do silnika wstawił podkowę z balsy w skrzynię korbową. Do tego dotrzeć głowicę z garem, bez uszczelki i powinno jeździć jak szatan, nie wyglądając jak ulep WSK z chińskim skuterem.
 
 
 
Marek607


Motocykl: inny
Posty: 31
Skąd: Kutno
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2021   

Suchy napisał/a:
Marek, o ile mogę doradzić tunning mechaniczny, to osobiście zostawiłbym oryginalny gaźnik i wydech, ale do silnika wstawił podkowę z balsy w skrzynię korbową. Do tego dotrzeć głowicę z garem, bez uszczelki i powinno jeździć jak szatan, nie wyglądając jak ulep WSK z chińskim skuterem.


gaźnik i wydech zostaną oryginalne.
Silnika nie będę modyfikował - to mój pierwszy raz z rozbieraniem jakiegokolwiek pojazdu mechanicznego więc wolę się póki co zaznajomić i poznać jak działa, a na tuning przyjdzie pewnie jeszcze czas.

Dzisiaj niestety tylko umyłem ze smarów ramę i stopkę i będzie mała przerwa.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2021   

To zanim rozpołowisz to podgrzej gazem z jednej strony karter, żeby łożyska wyszło z niego bez niszczenia. Obstawiam w ciemno, że wał w łożyskach się tak zapiekł, że prędzej puszczą łożyska w karterach. Ogólnie łożyska demontuj i montuj zawsze na gorąco w karterach. Artykuł jak podrasować Jawkę legendarnego Tomasza Sałka. Oczywiście nie musisz wszytkiego stosować. https://www.fotosik.pl/u/niebieski555/album/720796
 
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2021   

Oryginalny gaźnik to jest akurat dno, nie wiem, po co się tak przy tym upierać :P . Przecież to nie egzemplarz muzealny. Motor był oryginalny tylko raz, jak wyjechał z fabryki, takie rozważania miały by sens, jakby miała 100km przebiegu, była wyciągnięta wprost z suchego garażu, spod koca, z oryginalnym, błyszczącym lakierem. Wtedy bym się zastanawiał. Teraz to będzie ulep w mniejszym lub większym stopniu przypominający oryginał. Pewnie i tak prędzej czy później go wymieni, bo się wkurzy z wiecznie zalaną podłogą benzyną, ale gubieniem wolnych obrotów. Jikovy jako nowe nie były super, teraz po latach mamy do wyboru tylko niepewne, zużyte używki z demontażu, lub chińskie ""nowe 100% premium jikovy" z gmoto, które nie działają wcale. Ja bym wolał mieć w miarę pewny motor, który bez łaski odpala i jedzie gdzie chcę i jak daleko chcę, bez rytuałów w postaci regulowania przerywcza, (współczesnych chińskich - co chwilę) i walki z gaźnikiem z wytartą przepustnicą. Ale to tylko moja opinia, właściciel zrobi i tak jak chce ;)
 
 
 
Spiker


Motocykl: Planeta
Posty: 1487
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Dan22 napisał/a:
Przecież to nie egzemplarz muzealny. Motor był oryginalny tylko raz, jak wyjechał z fabryki, takie rozważania miały by sens, jakby miała 100km przebiegu, była wyciągnięta wprost z suchego garażu, spod koca, z oryginalnym, błyszczącym lakierem. Wtedy bym się zastanawiał.

Dawno nie słyszałem podobnych herezji na forum związanym z pojazdami zabytkowymi. Może lepiej kupić po prostu nowy chiński motorower?
_________________
Iż Planeta '63, ...
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Honda
Posty: 947
Skąd: Legnica
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Nie inaczej.

Niejeden skundlony iż na tym forum skończył jak wzór powrotu do oryginału. A na ile ciekawy jest temat remontu Jawy na tym forum pokazuje ile osób obserwuje ten wątek i bierze udział w dyskusji. Poniekąd motor jest już rzadko spotykany a przywołuje pozytywne emocje. Takiego na 5 stówek już się nie kupi.

WARTO GO RATOWAĆ!
_________________
Transalp
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 327
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Uważam podobnie. Albo ratujemy ten zabytek albo kupujemy coś chińskiego co ma jeździć. Trzeba wybrać, jeżdżący ulep albo jeżdżąca jawa mustang 50 (takim tytułem zaczął się ten wątek).
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

tomaszek_le napisał/a:
Uważam podobnie. Albo ratujemy ten zabytek albo kupujemy coś chińskiego co ma jeździć. Trzeba wybrać, jeżdżący ulep albo jeżdżąca jawa mustang 50 (takim tytułem zaczął się ten wątek).


Serio? Bezproblemowy gaźnik i zapłon powoduje, że motor jest ulepem? To jest demontowalne w kilka minut, a czyni jazdę przyjemniejszą. To nie podokładane owiewki z plastiku, lakier perła metalik, czy wydech-spawak.

No dobra. Mamy trochę inne podejście do sprzętu - ja lubię usprawnić stary motor, jeździć nim na co dzień, ale ułatwiać sobie życie współczesnymi rozwiązaniami i łączyć jedno z drugim. :P Na tym forum widzę, że jest silne parcie na oryginał, więc zostawię od tej pory swoje uwagi i pomysły wykraczające poza ramy epoki dla siebie, a autorowi życzę powodzenia w dalszym remoncie, i kontynuacji wątku :)
Ostatnio zmieniony przez Dan22 Pon 20 Wrz, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomaszek_le
Fundator


Motocykl: Iż-56
Posty: 327
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Określenie silne parcie zabrzmiało tu jakoś pejoratywnie, ale pisząc w tym duchu to parcie na tym forum jest, ale na daleką jazdę, przy okazji motocyklem jak najbardziej zgodnym ze specyfikacją producenta. Po prostu trzeba mieć sprawny technicznie motocykl. To często największe wyzwanie.
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Dzieci nie kłóćcie się. :shifty: Każdy ma trochę racji, warto ogarniać Jawkę z Ikovem, ale gaźnik to cześć wymienna. Np na ostatnim Pikniku, miałem w Junaku Pegaza z chin i nawet mnie nie zbili. Natomiast jak byłem na Pikniku w 2015 roku, to przyjechałem NSU z 38 roku na gaźniku od WSK. I wbrew pozorom nie wracałem z podbitym okiem. :rotfl: Pomimo, że splugawiłem przedwojenny zabytek. :shifty: Tak, że Dan, nie łam się, na żywo forumowicze nie są tacy źli jacy się wydają. :shifty:
 
 
 
Dan22


Motocykl: WSK
Posty: 42
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

No właśnie patrząc po postach w tym temacie, obserwując prace przy tej jawie właściciela i powyższe komentarze zastanawiałem się, czy jak wrzucę tutaj tego mojego przyszłego Jupitera po skończeniu, z LEDami w liczniku, sovekem i gaźnikiem na nowo pomalowanego, ze współczesnym paliwem 95 w baku zmieszanym z malinką orlenu zamiast mixolu, to czy mam się spodziewać krucjaty z krzyżami pod blokiem i ostracyzmu na ewentualnym zlocie, czy nie ;)
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1858
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 20 Wrz, 2021   

Spokojna głowa, nieoryginalność jest jak oglądanie pornosów, każdy to robi w jakimś stopniu, ale lepiej się nie przyznawać. :shifty: Jak coś to zabierze Michała Żądło z Sosnowca i zrobicie porządek na Pikniku z malkontentami. Bo Wojtek Polak już nie pomoże.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów JAWA 350 typ 634.7
Knedel
Mateo Pozostałe 6 Pią 27 Maj, 2011
KOZA
Brak nowych postów Jawa 175 '58
BartekG Pozostałe 10 Pią 02 Lut, 2007
Matek
Brak nowych postów CZ 175, Jawa TS 350, CZ 350
Moja kolekcja
sethio Pozostałe 3 Czw 16 Sie, 2012
Spiker
Brak nowych postów Jawa 50 z osłonami
rastafarian37 Pozostałe 0 Sro 19 Sie, 2009
Brak nowych postów wfm, jawa 250-naprawa
albert80 Pozostałe 8 Pią 12 Sty, 2007
PęDZEL
Brak nowych postów Jawa CZ 175, typ 536, rok 1959
Matek Pozostałe 2 Nie 01 Kwi, 2007
Matek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna