super Ci to wychodzi i tempo masz iście nickeledon'owe
wrzucaj więcej bo w czasie w którym Marek zaniechał swoich relacji na forum fajnie popatrzyć jak ktoś leci z robotą
Dalszy ciąg składania Nortona. Muszę przyznać, że to najfajniejszy moment w całej renowacji.
Na miejsce powrócił zbiornik oleju i skrzynka akumulatorowa.
Gaźnik tymczasowo zostaje japoński dopóki nie zakupie oryginalnego. Filtr paliwa podoba mi się i nawet jak zamienię gaźniki, to ten element pozostanie.
Dokręciłem prądnice z iskrownik i zabrałem się za instalację elektryczną. Prądy powróciły do ustawień fabrycznych, czyli do 6V. (Skrzydlaty, jeszcze raz dziękuję)
No i wisienka na torcie. Przynitowałem odrestaurowane szyldy na chorągiewkach.
Teraz będzie ze dwa tygodnie przerwy. Czekam na chromy z galwanizerni.
Pojawił się pierwszy poważny problem przy składaniu Nortona.
W oczekiwaniu na chromowane szklanki przedniego zawieszenia, zrobiłem przymiarkę lag bez sprężyn. Okazuje się, że przekładając rury przez otwory dolnej półki, nie trafiają w otwory górnej.
Jak to było wcześniej złożone?
Rozstaw otworów lag dolnej i górnej półki jest taki sam.
Natomiast różnica odległości jest między otworem na lagę i sztycą dolnej półki.
Prawdopodobnie będę musiał zakupić jedną z półek. Tylko którą. Napiszcie jak w języku angielskim nazywają się fachowo te elementy i gdzie ewentualnie w sieci ich szukać?
Napiszcie jak w języku angielskim nazywają się fachowo te elementy
Wygrzebałem katalog części do Royala Enfielda WD/CO z 1944r. (zawieszenie trapezowe, ale nie mam innego katalogu części w języku angielskim)
Dolna półka ze sztycą nazywa się tam: "Steering stem and crown"
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
Jak dla mnie to kąt lag jest inny niż kąt główki ramy (o ile mogę wywnioskować ze zdjęć z netu). Dlatego te nie dziwi różnica wymiarów półek, jednak w dolnej półce otwory powinny mieć odpowiedni kąt pozwalający lagom na odchylenie się nieco do tyłu. To dziwnie, że tak nie jest skoro było. Szukaj przyczyny, konsultuj na markowych forach zanim kupisz kolejne niepotrzebne części ...
_________________ Iż Planeta '63, ...
Ostatnio zmieniony przez Spiker Sro 22 Kwi, 2020, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję za szybką reakcję. Okazało się, że firma naszego kolegi Skrzydlatego zajmuje się takimi przypadkami. http://www.moto-wings.pl/index.html
Po wstępnej diagnozie, pacjent wymaga prostowania.
Dzisiaj relacja z remontu w czerwonych barwach. Zamontowałem nową tylną lampę Lucasa, taką jaka powinna być w tym motocyklu. Pomalowałem, a właściwie wypełniłem farbą wklęsłe loga Nortona.
Motocykl: Iż-49
Posty: 397 Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Nie 10 Maj, 2020
Podziel się techniką jaką robiłeś malowanie napisów, obklejanie taśmą i aerograf, pędzelek? Nie wiem może zdjecie przekłamuje ale masz chyba kilka mikrozacieków na około. Mam podobną robotę przed sobą i trochę mnie to przeraża bo lakiernik ze mnie gó...ny, ale z czasem może będzie lepiej:)
RAL 3001?
To nie są zacieki, tylko prześwietlenie. Technika jest prosta. Wypełniasz farbą wgłębienia. Niekoniecznie bardzo starannie. Po wyschnięciu grubsze zacieki usuwasz delikatnie skrobakiem. Na koniec polerka watą stalową nr 000. Wata wygładza kontury i nie zbiera patyny z aluminium. Tak można zadziałać z farbę akrylową. Jak zachowają się inne farby, tego nie wiem. Trochę gorzej wyszło malowanie napisu na deklu skrzyni biegów, bo fabryczne wytłoczenie logo jest kiepsko wykonane lub ząb czasu zrobił swoje.
Nareszcie doczekałem się chromowanych elementów. Było trochę problemów ze zbiornikiem, ale wszystko zakończyło się pozytywnie. Z efektów jestem bardzo zadowolony.
Pozostały mi jeszcze do chromowania obręcze kół, ramka reflektora i kikstarter. To zostawiam na zimę.
Po wielu tygodniach oczekiwania, zbiornik paliwa odzyskał dawny blask. Szparunki malowane z ręki. Jeszcze pozostało mi uzbroić go w emblematy z logo i gumy.
Oby nie ciekł, jak to zwykle bywa w angolach Wreszcie szparunki wyglądają naturalnie
PS jak możesz to napisz na PW gdzie i za ile, bo wzrokowo to dobra robota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach