No i jak wiesz jestem konserwatystą jeżeli chodzi o zabytki więc żadnych kompromisów.
No to trzymam kciuki za remont, Siwy, bo dłuuuga droga przed Tobą...
Posty: 0
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007
Krótsza niż ci się wydaje, bo chyba nie myślisz że chcę oryginalne łożyska i simeringi wstawiać z 1954 r. Rozmawiamy o realnych sprawach jak elementy które można dostać a mi brakuje: czyli błotnik, tłumiki, czy szkiełko w lampce wózka. Mam zamiar wstawić też tłoki emkowe , ale to później bo ponoć świeżo co maluchowe wstawione i szkoda wymieniać.
Poza tym nieoryginalne części już zamówiłem i w najbliższym czasie wymienię.
Siwy zgodze się, ale tu masz dwa wyjścia jeżeli chodzi o polskie tłoki:
-polonez: większe drgania, cięższe tłoki , mniejszy stopień sprężania, mozna (ale nie trzeba) przefrezowac glowice: zfrezowac "kopyto" na glowicy i zrobic zaglebienie w glowicy na ksztalt zblizony do denka tloka, no i pozniej splanowac. Ja jednak wole bardziej odprezone silniki.
Jedyna konieczna rzecza aby zalozyc tloki z poloneza jest oczywiscie zrobienie szlifu cylindrow i rozwiercenie o 1mm tulejki w glowce korbowodu.
-maluch: małe drgania, mniejsze wagowo tłoki, większy stopień sprężania co się liczy z ostrą generalką głowic, pozatym wał dostanie bardziej po dupie.
Nie ma pośredniego wyboru niestety, znam ludzi co jeżdzą na jednym jak i drugim patencie. Konsekwentnie dotarli maszyny, teraz rzadnych problemów. Więc ogólnie, nie popełnij tego błędu ruskich tłoków, tzn teraźniejszych ukraińskich odlewów. Pozdrawiam i czekamy na efekty
Widzisz Siwy, taka moja tu rola - dbać o jako taką poprawność językową na tym forum.
Poprawienie błędów ci się chwali.
Posty: 0
Wysłany: Sro 10 Sty, 2007
Można zamówić polskie odpowiedniki powinno być dobrze.
Ja ją kupiłem od znajomego starego motocyklisty, który jeździ Harusami i to był dla niego żaden motocykl. Ja jeszcze cylindra nie ściągałem żeby zobaczyć co w środku, ale mówił, że bisowskie tłoki nowe i sprzęt na dotarciu jest, a głowice mam kaśkowe napawane, coby stopień był odpowiedni. Jadę jutro do domu to zobaczę co tam jest.
Jeżeli jest jak mówił to narazie nic wymieniał z tego nie będę.
ps. ale i tak jakiegoś górniaka muszę sobie do katowania kupić. Może tym razem Urala:)
Wojt@s i chłopaki polecam na video google wpisać dniepr lub ural i sobie kilka filmików obejrzeć:) np:
Silnik M 72 to pewniak, tylko głowice od starej k750, przód to chyba irbit , gondola tak jak moja więc oryginalna, fajne koła jak w pierwszych emkach, ja mam takie tylko 2:(
stara skrzynia bez wstecznego ale nie potrafię tak stwierdzić czy oryginał chyba nie, rama m72, brakuje szklanek suwaków, tłumiki w emkach były rybki tu jak widzimy też są. W M72 przednia lampa (ilość kontrolek inna) i licznik była taka sama jak w iż49.
Ale wszystko trzeba by było obejrzeć z bliska. Coś ona krzywo stoi?
Siwy co do skrzyń ze wstecznym to występowały jedynie w Dnieprach, jedynie fabryka KMZ produkowała takowe. A że niektórzy mają w innych boxerach to już kwestia przełożenia. Rama m-72 krótka, bez szklanek z tyłu. Koła na falbanach, półbębny, co do przodu to taki był montowany zarówno w M-72 i Irbit m-61 tzw. "wysoki przód". Ogólnie posładane moto z wszystkiego co było pod ręką, cena średnia.
Siwy przyjrzyj się tylnemu dyferencjałowi, od kiedy w emach był taki kształt obudowy?? bo nie widziałem ...
Niby m 72 ale trochę kombinowany, tłumiki nie od niego przedni błotnik jakiś przerabiany, wajcha od biegów iżowa no i trochę dodatkowych nie potrzebnych ekspandorów.
Jak na samoróbę - nie jest źle. Zastanawia mnie tylko średnica kół, motor chyba jezdzi wolniej niż na dziewiętnastkach, a dodawszy jeszcze szerokość kapci - pali chyba ponad dychę na sto.
Ferago [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007
Mam taka prosbe, moglibyscie zobaczyć te dwie oferty z aukcji i doradzić mi czy można to kupić ?
No nie są takie złe , ale ta cena jest troszke mała. Papierów nie mają i może dlatego. Jako materiał do odrestaurowania elegancki. Sam bym sobie kupił ale trzeba jeszcze poczekać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach