IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Junak M10 Suchego
Autor Wiadomość
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 21 Gru, 2020   

Bardziej mi chodziło, że skrótowo w motocyklu na wał napędowy albo na samą przekładnię się mówi dyfer. A wolno tak, czy nie? <_<
 
 
 
andrew766
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 432
Skąd: Malczyce
Wysłany: Pon 21 Gru, 2020   

Suchy napisał/a:
A wolno tak, czy nie?

https://www.youtube.com/watch?v=6hVPPQBwwG0
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 03 Sty, 2021   

Zapomniałem, że dzisiaj jest niedziela i zabrałem się za osłonę. Ogólnie ten element dostaje najgorszy wpierdziel w całym pojeździe.

 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Mój Junak przeszedł mały tunning. Mianowicie piętą achillesową głowicy junakowej jest kształt kanału ssącego, a mianowicie jego rozszerzenie przed prowadnicą zaworową.

To rozszerzenie, a następnie zwężenie zaburza przepływ mieszanki. Ogólnie jak mi wiadomo z forum SFM Junaki miały najlepsze osiągi na głowicach odlewanych z najmniejszymi rdzennicami. Dlatego też wykleiłem dół kanały ssącego Poxipolem i Poxiliną. Aby zmniejszyć rozszerzenie i wygładzić kąt przepływu mieszanki. Wszytko wyrównałem walcową polerką. Efekcie od gaźnika do prowadnicy zaworowej kanał ma równą średnicę. :thumbup: Po pierwszej jeździe czuć efekty, ale silnik chodzi też jakby równiej. :hmm:
 
 
 
skrzydlaty


Motocykl: NSU
Posty: 214
Skąd: Lublin/Janów Lubelski
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Suchy napisał/a:
Mój Junak przeszedł mały tunning.....
Dlatego też wykleiłem dół kanały ssącego Poxipolem i Poxiliną.


Pryma aprilis to jest za miesiąc
Czy ty tak na poważnie?
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

To "stary" sposób junakowych tuningowców i to ma sens. Ma to na celu przyspieszenie ruchu mieszanki (zwężenie średnicy kanału) co powoduje jej większą bezwładność i co za tym idzie poprawe współczynnika napełnienia cylindra. Tak więc są w junakach rzeczy o których sie iżowcom nie śniło ;)
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

skrzydlaty napisał/a:

Pryma aprilis to jest za miesiąc
Czy ty tak na poważnie?


Poważnie jak na pogrzebie Breżniewa. Jak to powiedziano Ojcu Kordeckiemu w ,,Potopie" w sprawie wysadzania armaty: ,, nie są to żadne dla żołnierza arkana". Pokolenia Junakowców setkami prób i błędów wykryły, że seryjny M10 ma za szerokie kanały i zawory. Dlatego jest to raczej likwidacja wady fabrycznej. Wszytko inne mam WRO (wiecznie reperowany oryginał). Seryjny układ głowicy bardziej pasuje pod pojemność 500 cm. A jak ktoś chce mieć jeszcze lepsze osiągi w 350 cm, to np montuje mniejsze zawory. Ja ponieważ jestem leniwy, to zatrzymam się na Poxilinie.
Cytat:
To "stary" sposób junakowych tuningowców i to ma sens. Ma to na celu przyspieszenie ruchu mieszanki (zwężenie średnicy kanału) co powoduje jej większą bezwładność i co za tym idzie poprawe współczynnika napełnienia cylindra. Tak więc są w junakach rzeczy o których sie iżowcom nie śniło ;)

Dzisiaj sprawdzałem V-max i nie sprawdziłem, bo się bałem. :hmm: Ale poza tym, że strach w gaciach, to odczuwalnie mocniejszy na dole i zauważalnie bardziej równo chodzi na wolnych obrotach. Jako humanista nieobeznany z techniką rozumiem, że większa prędkość mieszanki powoduje większe opory jej zasysania, ale w momencie gdy zawór się zamyka , tłok jest na dole i nie generuje już podciśnienia, to rozpędzona mieszanka dalej wnika do środka, a zanim nastąpi jej odbicie od dna tłoka to zawór ją zamyka w garze. :hmm: Tak samo mniej więcej na podobnej zasadzie jak przy sportowych silnikach montowało się długie stożkowe doloty.
 
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 274
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Zeby troszke uporzadkowac twoje wywody i patenty wynalezione przez pokolenia junakowcow to jest tak ze fabryczny Junak ma zwykle spitolony kolektor wydechowy i ssacy, za ciezkie zawory, w tym srednica wydechowego jest o wiele za duza, za "sportowe" czasy otwarcia tychze zaworow, za slabe sprezyny zaworowe, ujemne przelozenie na dzwigienkach zaworowych, gdy powinno byc dodatnie i za duza srednice rury wydechowej.
Krzywki zaworowe tez mogly by byc wyzsze o 1 mm i miec lepszy ksztalt
Na wszystkie te dolegliwosci znalezione zostaly rozne lekarstwa, a ty jesli chcesz zostac przy wyklejaniu, to jak Wulkan napisal w ostatnim poscie dobre skutki daje wyklejenie dolu kanalu wydechowego w litere D odwrocone na swoja plaska strone. No ale pozniej rura wydechowa ma za duza srednice co spowalnia szybkosc gazow.
Nalezaloby zaczac od tego ze komora spalania Junaka jest za duza i przy zastosowaniu cylindra o wiekszej srednicy lepiej zaczyna dzialac ( poprawia sie moment w dole obrotow i spada spalanie ) - stad opowiesci ze byla projektowana do pojemnosci 500, ale to jest po prostu legenda, co wiemy "from a horse mouth'.
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Tak jak napisałeś Suchy jako osoba skażona politechniką potwierdzam że słup gazu wnika do cylindra pomimo przemieszczania się tłoka do góry. Ładnie i czysto jest ukształtowany dolot np. w AWO.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 01 Mar, 2021   

Adam M. napisał/a:
dobre skutki daje wyklejenie dolu kanalu wydechowego w litere D odwrocone na swoja plaska strone. .

Tak zrobiłem. :shifty: I czuć różnicę.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 09 Mar, 2021   

Jacek635 napisał/a:
Tak jak napisałeś Suchy jako osoba skażona politechniką potwierdzam że słup gazu wnika do cylindra pomimo przemieszczania się tłoka do góry. Ładnie i czysto jest ukształtowany dolot np. w AWO.


A jak rozumiem, zwężenie kanały wydechowego spowoduje podciśnienie w czasie otwierania się zaworu, wysysanie spalin i mniejsze opory wydechu?
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 09 Mar, 2021   

Suchy napisał/a:
Jacek635 napisał/a:
Tak jak napisałeś Suchy jako osoba skażona politechniką potwierdzam że słup gazu wnika do cylindra pomimo przemieszczania się tłoka do góry. Ładnie i czysto jest ukształtowany dolot np. w AWO.


A jak rozumiem, zwężenie kanały wydechowego spowoduje podciśnienie w czasie otwierania się zaworu, wysysanie spalin i mniejsze opory wydechu?


Teoretycznie tak powinno być. Pisał o tym kiedyś Sałek w ŚM. Ie w tm prawdy i jaki to daje efekt mogą pokazać tylko eksperymenty. Manipulując średnicą i długością rury można by uzyskać efekt wysysania spalin. Suchy na twoim miejscu pojechałbym na hamownie żeby sprawdzić efekty.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 09 Mar, 2021   

Szkoda się dołować wynikami. <_< Możliwe, że teraz mój Junak przekracza psychologiczną granicę 10 KM, jak najczęściej hamowane Junaki wykazują. :grin: Ale wolę już bardziej nie podnosić mocy. To że od 15-20 tys km zużyłem ledwie pół% łąńcucha wcale mi nie przeszkadza. Jeżeli nie można mieć obu na raz to wolę trwałość niż moc.
 
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 05 Cze, 2022   

Mam pytanie. Czy wiadomo dokladnie jak wyglada i jak by? przykrecany kondensator w iskrowniku podkowie?
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Pon 06 Cze, 2022   

Kondensator w iskrowniku podkowie był taki sam jak w iskrowniku okrągłym i był mocowany za pomocą opaski oraz miał
przykręcony mały kawałek przewodu czy też blaszke łączący go z gniazdem. Ja stosowałem z powodzeniem polskie kondensatory które mają uchwycik z dwoma dziurkami i przewód już zintegrowany.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 06 Cze, 2022   

Kółko, sory powaliło mi się. :oops:
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Wto 07 Cze, 2022   

A jak w kółku to był taki sam jak w podkowie tylko nie był mocowany opaską tylko wciskany w dziure. Standardowy niemiecki kondensator z tamtych lat.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 07 Cze, 2022   

Mnie ciekawi jak on był podłączony fabrycznie. I np jak długa była śruba w kondensatorze.
 
 
 
Jacek635


Motocykl: Jupiter
Posty: 279
Skąd: Kalisz
Wysłany: Sob 11 Cze, 2022   

Do kondensatora przykręcony był przewód z oczkiem za pomocą wkręta M4 bo stare niemieckie kondensatory miały gwint wewnętrzny a dopiero w nowszych zrobili zewnętrzny i takie można kupić obecnie.
_________________
prototypownia-janicki.blogspot.com IŻ Ju, MZ250, Junak, Romet760, 50T1, 710, Jawa 353, SHL M11, M06, WFM, WSK B3, 64, Z2, 2xGil, M06L, Pak, M21, S1, S2, H-D Evo, H-D Ironhead, Zaporożec, Tarpan, Wartburg, BMW E24 i inne
 
 
Suchy
Fundator


Motocykl: Junak
Posty: 1784
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie 12 Cze, 2022   

U mnie ten zewnętrzny nie łapie. Na pewno w środku było oczko? :hmm:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Junak M07
z 1958
BartekG Pozostałe 39 Pią 22 Lut, 2013
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
Kolejny kłopot
tybusz Pozostałe 122 Sro 08 Maj, 2019
Suchy
Brak nowych postów Junak M10
TomeQ36 Pozostałe 17 Wto 22 Lut, 2011
BartekG
Brak nowych postów Junak M10
1961r.
hrabia_T Pozostałe 52 Wto 31 Lip, 2018
nickeledon
Brak nowych postów Junak ETZ 350
długa droga, daleka przed nami
Michał Pozostałe 241 Pon 10 Gru, 2012
Michał
Brak nowych postów Junak M10
Rocznik 1964
Mariusz Pozostałe 19 Czw 29 Mar, 2018
Mariusz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna