Już od jakiegoś czasu rozglądałem się za czymś, co nie do końca było w głowie sprecyzowane. Zamysł był taki, aby znaleźć coś w miarę nietuzinkowego. To mogłoby być np. dwucylindrowe, wyprodukowane za naszą zachodnią granicą, miało szachownicę na baku i żeby nie trzeba było mieszać oleju z benzyną.
Los bywa jednak przewrotny ale wszystko jak w zamyśle - silnik dwucylindrowy rzędowy (R2), umiejscowiony wzdłużnie osi motocykla, smarowanie pompą olejową (osobny zbiornik oleju), szachownica też jest i korzenie kapitalistyczne.
Nie udało się uniknąć porównań
Co cieszy, to to że motocykl bardzo mocno kompletny począwszy od sygnowanych śrub po blokadę kierownicy z oryginalnym kluczem oczywiście numerowanym.
Dotarłem do wiarygodnych źródeł z których wynika, że ten egzemplarz został wyprodukowany w 1960 r jako jeden z 1985 szt.
Koła przymałe, zgadzam się ale niestety fabryczne 16" kierownica też za wąska. Przesiadka z Iża wywołuje dziwne doznania, ale cóż trzeba brać z dobrodziejstwem inwentarza.
Wygląd zewnętrzny nie do końca zadecydował chociaż nie ma co dyskutować sylweta jest ciekawa. To co przechyliło szalkę na wadze był jednak silnik.
A więc operację czas zacząć. Przywracanie tego motocykla do żywych na pewno nie odbędzie w takim tempie jak Bełkota Jacka, ponieważ ciśnienia nie mam żadnego i chcę cieszyć się każdym etapem odbudowy.
Przywracanie tego motocykla do żywych na pewno nie odbędzie w takim tempie jak Bełkota Jacka
Czy mam się obrazić ojciec?
Nie miałem ciśnienia a po prostu potężny nadmiar wolnego czasu i możlowość wykonania tego w takim a nie innym czasie. Tym bardziej że wizualnie zostawiam oryginał.
Patrzę na ten silnik i dziwię się widząc tłoki. Strasznie długie są. Dziwaczny silnik w tym układzie. Mam nadzieję że za rok na 4 HnK wpadniesz do nas na nim
Witam.
Podoba mi się ten motocykl, ma nietypową sylwetkę co go odróżnia od pozostałych konstrukcji z tego okresu. Zaciekawiło mnie parę rzeczy:
- Końcówki tłumików, powinny takie być czy coś tam brakuje.
- Cięgno pod siodłem, jest to ssanie?
- Dozowanie oleju do mieszanki, w jaki sposób jest to rozwiązane, czy jest nad tym kontrola?
- Sam silnik jest ciekawy, dwa dziwnej konstrukcji tłoki.
Mam nadzieję że za rok na 4 HnK wpadniesz do nas na nim
Wybredni się robimy? Iż już nie pasuje? Zaraz zrobi się przechrzta na Drogę Kociewską i będę mógł Iżem przyjechać tylko na specjalne zaproszenie Prezesa.
Teraz na poważnie:
- końcówki tłumików są aluminiowe i mają postać cygar i są w drodze
- filtr powietrza i przesłonka wygladają tak jak poniżej na zdjęciach, co do dzyndzla pod siodłem to pokażę za moment
ssanie wyłączone
tu włączone
dozowanie oleju odbywa się poprzez pompę dozownikową
a sterowanie wydatkiem oleju poprzez system dźwigni i cięgien ( wraz z odkręcaniem manetki gazu, poprzez sprzęgnięcie z pompą dozownikową rośnie wydajność tejże pompy)
Temat założony to trzeba kontynuować. Prace w nieśpiesznym tempie posuwają się ku lepszemu co dokumentuję poniższymi zdjęciami
Silnik został oczywiście rozłożony, mechanizmy poddane zostały weryfikacji, a co niektóre części wymienione.
Czasami zamiast młotka i przecinaka lub szlifierki wystarczy prosty przyrząd
Wał nie wykazał praktycznie żadnych niepokojących luzów (co wcale mnie nie zdziwiło przy sposobie smarowania tego silnika) zespół cylindra i tłoków ma normalne zużycie spowodowane przebiegiem lecz w żaden sposób nie kwalifikujący do naprawy głównej. W związku z powyższym elementami które zostały wymienione były łożyska wału i simmeringi.
Renowacja tłumików
Komora do piaskowania przy użyciu przyrządu z marketu
Jedna połówka po
Był dylemat - pozostawić w oryginale czy usuwać patynę?
Elementy składowe układu wydechowego
Zmontowane i w parze
Myszy?
I znów dylemat
i po dylematach
w międzyczasie ocynki u Remika
i pomału do przodu
Na dzień dzisiejszy Alladyn odnawia powłoki galwaniczne, gdy odnowi Puch stanie na kołach ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach