No właśnie, do założenia tego wątku dojrzewam od dłuższego czasu. Oglądam sobie różne iże, na zywo i fotkach... Jedne są zrobione lepiej, inne gorzej, ale naprawdę niewielu włascicieli zwraca uwagę na szczegóły. Przykład - mocowanie tylnej rejestracji. Co Iż, to inaczej - niżej, wyżej, pomijam już premanentny brak odblasku, który standardowo znajdował się pod rejestracją. Takich detali jest sporo, długo można je wymieniać.
W tym wątku chciałbym stworzyć coś w stylu zbioru fotek takich właśnie szczegółów, myślę że odbudowującym 49, ułatwi to parę spraw, być może uchroni przed np. nietrafnym zakupem na Allegro, itp.
Mnie osobiście interesują fotki:
- klosza reflektora (ciekawy jestem ile wzorów naliczymy)
- żółwika i właściwej wysokości jego mocowania
- mocowania tylnej rejestracji (wraz z blachą)
- odblasku (tu proszę o szczegółowe fotki, z profilu i "en face")
- lusterko - no właśnie, pogadajmy o lusterkach do Iża. Jakieś sugestie?
- linki - oryginalnie w bawełnie, impregnowanej czarnym pokostem (mam takie, tzn miałem w momencie kupna)
- instalacji elektrycznej
Szczególna prośba o fotki do Marcina Klimczaka. Jego Iż to 150% oryginału, więc warto zobaczyć, jak to powinno wyglądać. Jeżeli macie pomysły na inne foty - jestem jak najbardziej za.
Ano stąd, że kupiłem ten motocykl wieki temu, no i po mocowaniu żarówki, poza tym szkło nie było wymieniane, bo nie były odginane "falbanki" odbłyśnika.
_________________ iż49, garbus 1600, Simson SR2, Honda VT1100 i inne
Nastepnie wezme na warsztat temat odblasku i mocowania w sposób prawidlowy tablicy rejestracyjnej. Ogólnie temat juz jakis czas temu podjąłem z Fragiem, ale teraz podziele sie z tym na forum.
Dlaczego brakuje odblasków?? Moja hipoteza jest taka, ludzie to odpiepszali bo wspólczesne tablice różnia sie od tych co byly w tamtych czasach, są one teraz troche wyższe. Oto doskonały przyklad: (na zdjeciu jest oryginalny odblask)
W wielu egzemplazach iży na blotniku pod lampka jest "sito" bo wlasciciele kombinowali z otworami na inne lampki, z wiadomego powodu (brak stopu).
Oryginalna lampke mocuje sie na trzy sruby, dwie na dole i jedna na górze. Do tych dwóch na dole równiez mocuje sie tablice, jest ona jeszcze dodatkowo przymocowana sruba zaraz nad odblaskiem. Co przedstawia zdjecie.
Ogólnie lampa od Iża 56 i 49 maja ten sam rozstaw otworów mocujacych wiec nie ma potrzeby wiercenia dodatkowych dziur lub zmiany rozstawu.
Święte słowa - dodam tylko, że na zdjęciu tego obrdzewiałego Iża idealnie widać oryginalny odblask i kolor szkiełka w lampce tylnej (raczej czerwony, nie beżowy )
Ten obrdzewiały iż to Iz350. Nie sądzę, że W 49 były takie odblaski - może na początku, gdy były zapasy z czasów DKW. Odblask pokazany przez Agrupę wygląda na jak najbardziej oryginalny. Jestem ciekawy, jak wygląda odblask na Iżu Marcina?
Na prośbę forumowiczów podaje oryginalne wymiary dotyczące otworów na lampkę tylną do Iża 49
Jak widac wymiary róznia się na dwoch błotnikach o 2mm, wiec moznaby to nazwac błędem montażowym lampki, tak moja prośba do kolegów róbcie te otwory na podanej wysokości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach