Tej z tulejką nie mam, ale być może Suchy masz rację bo facet miał kilka powojennych NSU motocykli w kartonach.
Ja mam te z napisem GEKU tylko nie kojarzę przy jakich motocyklach były stosowane..
Nie chodzi konkretnie o NSU, tylko o nakierowanie poszukiwań na motocykl, który ma osobno skrzynię biegów, połączoną z silnikiem blachami. Tulejka o której wspomniał Suchy ma zamek do blokowania w takiej blasze. Ale prawdę mówiąc to trochę krótka ta tulejka ...
Co do pozostałych podnóżków (składane, wiec dla pasażera) to mogą być dedykowane do konkretnej marki i modelu motocykla, ale niekoniecznie. Takie podnóżki występowały często w przedwojennych katalogach wyposażenia akcesoryjnego, jako elementy uniwersalne. Na rynku niemieckim królowały wówczas takie marki jak "Gefrag", "Blau", itp. Po wojnie sporą częśc tego tortu przejęła firma "Denfeld" (lata 50-te i 60-te). Pokazane wyroby sygnowane "Geku" wydają się być konstrukcyjnie związane z ta samą epoką, albo nieco późniejsze.
Update: znalazłem właśnie coś takiego w internecie: "original Sozius Fußrasten Kawasaki LTD 440 Bj. 1985 Belt Drive" ze zdjęcim pokazującym podnóżki sygnowane właśnie "Geku".
Chociaż większość innych zdjęć podnózków Kawasaki pokazuje całkiem inny wzór gumy. No i ogólnie design tych "Geku" nie pasuje mi do lat 80-tych. Ale może to właściwy trop - jakaś bardzo stara "japonia"?
Właśnie kojarzę gumy Denfeld - szeroko stosowane we wszystkich niemieckich większych i mniejszych motocyklach ale z Geku się nie spotkałem. Kształt taki z lat 50, myślałem że może jakiś francuz.. wiem że włoskie motocykle często miały gumy z napisem nazwy firmy. ale może faktycznie jakaś japonia..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach