IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Mapa Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
BSA A65 Thunderbolt
Autor Wiadomość
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 120
Skąd: Mississauga
Wysłany: Czw 14 Sty, 2021   

To dobry trop dla mnie co zrobic zeby moje cisnienie oleju bylo jak najwyzsze. Musze napasc swojego mechanika zeby mu rysunek z podkladka na wal zostawic. Niestety znowu wprowadzono u nas lockdown i poruszanie sie jak rowniez spotykanie bedzie utrudnione.
Przednie zawieszenie nie jest moim ulubionym podzespolem, mialem z nim niezla jazde w Tridencie, gdzie najpierw ustawienie podpor blotnika bylo trudne zeby nie hamowaly ruchu widelca, a potem sprezyny okazaly sie o wiele za twarde. Oczywiscie samo zawieszenie jest tak sprytnie zrobione ze zuzywaja sie golenie z braku tulei i po takim przebiegu jak twoj powazne zakupy sa niemozliwe do unikniecia. A'propos to twoje golenie fabrycznie byly surowe, zaczeto je polerowac dopiero po zmianie hamulca bebnowego na dysk.
Jesli zamontowales oryginalne oringi na amortyzatorze to szkoda ze nie wiedzialem o twoim zamiarze remontu - lepiej dzialaja krazki plastikowe nie powodujac hamowania ruchu goleni.
No ale moze o tym wiesz.
U mnie niestety wszystko stoi z powodu epidemii. Przyszly ostatnio opony wiec moze chociaz kola obuje w nowe oponki i tyle bedzie na razie.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Adam M. napisał/a:
golenie fabrycznie były surowe

Trochę mnie tu zmartwiłeś, ale trudno jeżeli Spiker będzie po mnie jeździł to kupię drugi komplet :)
Jest jedno "ale", w/g specyfikacji które posiadam to napisane jest mniej więcej tak: rama czarna, zbiornik & airbox etruscan bronze, reszta silver sheen. Jak sheen, to sheen :)
Ponadto mam jeszcze takie dokumenta dla rocznika 1972.


Więc chyba nie będę musiał znów kilku $ wydawać, lepiej na benzynę odłożyć.

Piasty kół z premedytacją przemalowałem, bo to surowe aluminium ciężko utrzymać w czystości.

U Czechów zamówiłem nowe szprychy, w UK obręcze i pozostało się modlić.

No i koniec. Na następne pięć lat macie ze mną spokój w tym temacie, no jeszcze tylko jakieś uwagi podsumowujące może będą.


[ Dodano: Pią 15 Sty, 2021 ]
PS gdyby niektórzy nie zwrócili uwagi to przykryłem co większe ubytki w wykładzinie kafelkowej, trochę mniejszy wstyd może będzie :mrgreen:
 
 
tomboj
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 784
Skąd: Bełżyce
Wysłany: Pią 15 Sty, 2021   

Rama na drugim planie, to chyba nie przypadek. Czy to kolejny projekt? :)
_________________
ИЖ-49 55', Wózek BP-56, Norton ES2 54', Yamaha Road Star 1700 07'
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sob 16 Sty, 2021   

tomboj napisał/a:
kolejny projekt?

Mikołaj przytargał, aby na Zająca zrobić :)
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 120
Skąd: Mississauga
Wysłany: Sob 16 Sty, 2021   

Wyszla swietnie a te kola ze stozkowymi piastami zawsze mi sie bardzo podobaly i przez dluzszy czas myslalem o zamianie oryginalow w mojej BSA na takie. W koncu zwyciezyly wzgledy praktyczne - mozliwosc zdejmowania tylnego kola bez ruszania bebna i lancucha, jak rowniez jakosc przedniego hamulca, ktory po dlugich walkach doprowadzilem do porzadku. Teraz w Tridencie mam taka tylna piaste polerowana, przednia pod hamulec tarczowy jest zupelnie inna. Przod rzeczywiscie pisza ze byl polerowany, ale jakos tego nie kojarze, moze byla to zmiana wprowadzona na 72r razem z malowaniem ramy na czarno?
Moja bedzie wygladala troszke inaczej, chociaz tez z wiekszym zbiornikiem uzywanym w 66/67r w sportowych modelach Clubman i Lightning na rynek angielski. Poza tym "sucha" rama, osobny zbiornik oleju, starszy typ przedniego zawieszenia i hamulcow:



Cos czego nigdy nie zrozumiem to powod dlaczego unowoczesniajac model A65 w 70r nie zmieniono konstrukcji dolu silnika ujednolicajac go z silnikiem Triumph, kiedy ujednolicono rame, zawieszenia i wyglad zewnetrzny. Gdyby na miejsce lozyska slizgowego od strony rozrzadu wlozono lozysko toczne i zmieniono troche pokrywe boczna, uzyskano by jeden z najtrwalszych silnikow na owczesnym rynku. Z drugiej strony moze potrzebne byly jeszcze wieksze zmiany silnikowe by tchnac nowe zycie w ten model i utrzymac go na rynku.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 17 Sty, 2021   

Adam M. napisał/a:
Wyszła świetnie

Podziękuję.
Adam M. napisał/a:
może była to zmiana wprowadzona na 72r razem z malowaniem ramy na czarno?

Może to była rozpaczliwa próba zwiększenia sprzedaży w ostatnich dniach życia BSA :( W '71, w gołębiej ramie bezdyskusyjnie były niepolerowane przody.

Adam M. napisał/a:
potrzebne były jeszcze większe zmiany silnikowe

Bo ja wiem, ale po co xD '68 rok Honda CB 750 miała już wszystko o czym na wyspach mogli pomarzyć, hamulce tarczowe, elektryczny rozrusznik, 4 cylindry itd...
Osobiście najbardziej z A65 podobają mi się wypusty z końca lat 60, i gdyby nie to, że do turystyki w dwie osoby to się raczej nie nadają dawno by u mnie stała np. taka BSA.
Ostatnio zmieniony przez nickeledon Wto 19 Sty, 2021, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam M.


Motocykl: Triumph
Posty: 120
Skąd: Mississauga
Wysłany: Pon 18 Sty, 2021   

No z tym zbiornikiem dlugo bys nie pojezdzil, wspolczesne paliwo rozpuszcza te stare plastikowe zbiorniki, a ludzie ktorzy takie rzeczy potrafia zrobic z alu czy stali znikaja z coraz wieksza szybkoscia. Kilka tygodni temu dostalem wiadomosc o smierci czarodzieja ktory odbudowal moj zbiornik i setki innych, nazywal sie Ross Thompson. To co potrafil zrobic z kompletnych zlomow nie miescilo sie w glowie.
Masz racje co do siedzen, probowalismy z zona i mimo ze zachowala figure 20 latki bylo za ciasno. Tym gorzej ze ja swojej nie zachowalem. :) . Co do modeli z 72r to najwazniejsza zmiana bylo obnizenie tego kawalka subframe ktory podtrzymuje siedzenie co zmniejszylo jego wysokosc. Mnie tez najbardziej podobaja sie modele z konca lat 60 tych, ale trzeba przyznac ze pod wzgledem acomodations byly to raczej motocykle jednoosobowe.
Zaczalem zakladac opony na kola mojej BSA i przerwalem przy przednim kole z opona zalozona w 2/3. Nie wiem dlaczego ale jak cofne sie pamiecia do moich czasow sokolowych gdzie opony musialem zdejmowac i zakladac dosc czesto z powodu starych i czesto pekajacych detek to nie pamietam zebym mial takie problemy jak teraz.

[ Dodano: Pon 18 Sty, 2021 ]
Tak Honda CB 750 weszla do produkcji kilka m-cy po premierze pary brytyjskich 3 cylindrowek Trident / Rocket 3 i zdominowala rynek duzych motocykli w poczatku dekady lat 70 tych. Pamietam jak odbieralem wowczas Tridenta w porownaniu z Honda - na papierze wszystko miala lepsze. Walek rozrzadu w glowicy, 5 biegowa skrzynia, hamulec tarczowy z przodu, wreszcie rozrusznik, nie bylo po prostu zadnego porownania z zabytkowo wygladajacym Tridentem, ktoremu w dodatku jego dziwne tlumiki ze starczacymi z tylu cienkimi rurkami gnily w szybkim tempie.
Jakos wogole nie dotarlo do mnie ze nie przekladalo sie to na wyniki w sporcie w ktorym angielska para rzadzila w 70 / 71. Oczywiscie wyscigowki BSA nie mialy wiele wspolnego z modelami sprzedawanymi w sklepie, ale juz np model Slipery Sam, ktory wygrywal TT na wyspie Mann 5 lat pod rzad mial.
Zupelnie nie docenialem wowczas tego co tak lubie teraz - swietnego prowadzenia sie Tridenta na drodze no i nie mialem pojecia ze jest to motocykl lzejszy i szybszy od Hondy. Ta ostatnia miala jedna ceche, najwazniejsza dla uzytkownika - niezawodnosc, ktorej Trident nie mial co wowczas bylo duza wada, a teraz jest zaleta.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Wto 19 Sty, 2021   

Adam M. napisał/a:
współczesne paliwo rozpuszcza te stare plastikowe zbiorniki

A to rezygnuję :) dość mam cieknących zbiorników w mojej Bećce.
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3501
Skąd: Słupsk
Wysłany: Sro 03 Lut, 2021   

Walał mi się po warsztacie kawałek blachy nierdzewnej i akurat nie było nic pilniejszego do roboty to wreszcie zrobiłem sobie filtr :chillout:

Angielscy lotnicy wyposażyli mój motocykl w słusznych rozmiarów układ chłodzący hamulce przedniego koła, tylko jak wiadomo zawsze gardzili wszelkimi filtrami to i tu dolot jest wolny. Taki umiejscowiony z przodu, tuż nad drogą odkurzacz zasysa wszystko i efektem tego jest przeorany bęben hamulcowy i szczęki.
Z trzech różnych gradacji siatki wybrałem najgęstszą.

I już mi żadne muchy nie nawpadają.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna