O to chodzi że nie ma, a użytkowników jest zbyt mało żeby tworzyć dla nich osobne forum. Miałem pomysł żeby utworzyć na którymś z istniejących for motocyklowych angielski kącik z herbatą serwowaną z dwoma kroplami mleka, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby w miarę szybko znaleźli się chętni.
Sam jestem na takim forum starych anglików, prowadzonym przez Szweda, ale z największą grupą użytkowników amerykańskich (oprócz tego reszta świata) i działa to b.dobrze. W Polsce angielskich motocykli jest niestety niewiele, a chciałbym, żeby było ich więcej bo mają swoje plusy jako motocykle z jajami. Poza tym nie pozwalają ich właścicielom rozleniwić się, co dobrze robią japończyki.
Niech będzie....
Żadnego inego motocykla niż Iż u mnie w garażu nie uświadczy się.
Jakoś tak wyszło, że nic co zachodnie lub japońskie jeszcze nie zadomowiło się w moim garażu.
Powiedział ten, który na widok Trajamfa ślini się jak Reksio do szynki w puszce.
motolis napisał/a:
mieć i jeździć Nortonem Commando 850.
O, przepraszam nie wiedziałem, nastąpiła jakaś ewolucja
A tak po prawdzie to w tych stanach, czy na wyspach to jeździli tym co mieli, że mieli Vincenty, Nortony i takie tam różne Besy to na nich ganiali. Mieliby Iże jak my to jeździli by Iżami, no ale nie każdy może.
Mieliby Iże jak my to jeździli by Iżami, no ale nie każdy może.
I to się nazywa realistyczne podejście do tematu. Biorąc pod uwagę naszą sytuację historyczno - polityczną, to wstydzić się nie mamy czego. Z tego co mieliśmy do dyspozycji i w realiach jakie były, i tak uważam, że udało się swego czasu Polskę "zmotocyklować". A, że inni mieli motorki ładniejsze, szybsze i nowocześniejsze? No cóż, oglądamy czasem na ekranach modelki i aktorki, a kochamy swoje żony.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Eee tam, kto mocno chciał, to miał angielskie motocykle w PRL:
Plac Teatralny Wwa, 72r. Ja aż tak mocno nie chciałem, no to nie miałem. Zresztą anglik w tych czasach wymagał niezłego samozaparcia i musiało wiele lat upłynąć, żebym był na niego gotowy.
Co do Iza, to przekonał mnie do motocykli w wieku chyba 12 lat. Był to chyba Iz 49 z osobnymi siedzeniami i płaskimi błotnikami. Pojechałem na nim jako pasażer do najbliższego miasteczka w wakacje po jakieś zakupy. Mżyło i Iż stawał co kilka km w celu pogrzebania w skrzynce prądów, ale powrót, kiedy przestało padać, był nie tylko szybki ale b. przyjemny. No i klamka zapadła.
Motocykl: Planeta
Posty: 109 Skąd: Peterborough England
Wysłany: Wto 24 Lis, 2020
At first glance a Norton Dominator but closer inspection shows a Triumph motor, a Triton, Triumph/Norton. Very popular conversion in the UK in the 1960/70's. The Triumph motor considered better, stronger and easier to tune than the Norton engine. I always preferred Norton!
You are right John, it was much better engine, later design by Bert Hopwood who tried to eliminate Triumoh design flaws. I never understood this trend to install Triumph engine in Norton frames until a friend told me about cheap Norton singles ( ES2 ? ) and abundance of pre unit Triumph engines available at breakers during late sixties and early seventies.
Masz racje John, silnik Nortona byl lepszym silnikiem niz Triumph, skonstruowany pozniej przez Berta Hopwood starajacego sie o wyeliminowanie problemow konstrukcyjnych silnika Triumph. Nigdy nie rozumialem tego trendu intalacji silnika Triumph w nortonowskiej ramie, dopuki kolega nie powiedzial mi o tanich singlach Nortona i duzej ilosci rowniez tanich silnikow Triumph starszego modelu gdzie silnik byl rozdzielny ze skrzynia do kupienia ze zlomow motocyklowych w koncowce lat szescdziesiaatych i poczatku siedemdziesiatych.
Tu widac ktory jezyk jest bardzej efektywny.
[ Dodano: Wto 24 Lis, 2020 ]
Aha, mam pytanie do nickeledon o usprawnienia jakie robiles w ukladzie olejenia BSA zeby osiagnac tak ladne cisnienie na wolnych na goracym silniku? Widze ze problem lekkiego zalamania cisnienia po jezdzie z szybkosciami autostradowymi jest ci dobrze znany:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach