Mógłbyś Marcinie zwymiarować drut cięgna hamulca (oryginalny) i długość części gwintowanej.
Akurat mam takie cięgno w garażu...
- Drut 8 mm
- Długość (samego drutu, łącznie z częścią która jest wspawana w końcówkę), mierząc papierową miarką z Castoramy - 523 mm (cięgno fabrycznie dwa razy jest wygięte)
- Długość samego gwintu 50 mm + zaoblenie na końcu 1mm + podtoczenie 1mm z drugiej strony
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
I wszystko jasne, dzięki
Tak przy okazji, czy cięgno od BMW ma taką samą długość jak EMW ?
Pewne jest, że pręt jest prosty, a w tym drugim może mieć nawet trzy zgięcia.
Mógłbyś Marcinie zwymiarować drut cięgna hamulca (oryginalny) i długość części gwintowanej.
W moim EMW cięgno ma długość 54,2cm. Część gwintowana mierzy 37mm. Podtoczenie 1mm za gwintem od strony koła ma długość 5mm. Gwint M8, skok gwintu 1mm. Wygięte jest jak na zdjęciu. Było kupione jako drut cięgna do EMW i pasuje idealnie więc sądzę, że jest oryginalny.
Jestem na etapie przed remontem blach i powoli zacząłem zastanawiać się nad wyborem koloru oczywiście w obrębie fabrycznej palety. Mam już troszkę dość czarnych motocykli i rozważam malowanie w wersji na rynek fiński w kolorze silbergrau (RAL 7001) ze szparunkami w kolorze altblau (RAL 5009). Zastanawiam się czy to dobra droga. Zawsze podobały mi się Victorie w podobnym malowaniu.
Kolory najlepiej konsultować z kobietami Gdyby Twój motocykl miał oryginalny lakier to mógłbyś się zastanawiać, a tak to maluj jak chcesz Ja mam niebieskie R35 (takie już kupiłem) i jedyny problem o którym musisz pomyśleć to czyszczenie wewnętrznej części ramy. Ma ona formę ceownika i np. w okolicach tylnego koła lubi się brudzić. Jeżeli kolor będzie jasny to wszystko będzie widać ( myślę, że nie bez przyczyny malowali je głównie na czarno ).
_________________ BMW R35, Simson 425 S, MZ BK 350, DKW NZ 350.
Mała aktualizacja stanu obecnego. Niewiele się ruszyło z moim EMW przez ostatnie lata ale trochę ruszyłem do przodu. Motocykl jest już pomalowany i zrobione są chromy. Niestety jest nadal tylko kupką części. Załączam aktualne zdjęcia całości.
P.S.
Na drugiej fotce widać głównie kartony ale musicie mi wierzyć na słowo, że ich wnętrza wypełniają szczątki doczesne EMW.
Usiłuję zamontować półki do ramy niestety natrafiłem na pewną przeszkodę. Nakrętka ściskająca łożysko główki ramy ma z obu stron kołnierz, z jednej strony o średnicy 32mm, z drugiej zaś o średnicy 34mm (wszystkie dostępne na rynku tak mają). W moim EMW miseczka łożyska ma otwór 32mm i w nią kołnierz wchodzi bez problemu, natomiast w górną półkę kołnierz wejść już nie chce ponieważ otwór ma też około 32mm. Czy z moją półką jest coś nie tak czy to kwestia współczesnych nakrętek robionych na jedno kopyto do Emki, R35 itp.? Sam kołnierz nawet jeśli wszedłby w półkę to wystawałby nad nią około 2mm, w taki sposób, że nakrętka kontrująca oparłaby się na nim nie dotykając półki. W motocyklach z którymi dotychczas miałem styczność nakrętka kontrująca zawsze opierała się na półce. Czy problemem jest tu nieodpowiednia półka, nakrętka łożyska czy miseczka łożyska o średnicy 32mm zamiast 34mm?
Z elementami współcześnie dorabianymi jest tak, że są:
- zawsze dorobione wg. oryginału (wg. sprzedającego);
- rzadko pasują bez adaptacji.
Wynika to w wielu przypadkach z niedbalstwa, bo ktoś stan zastany uważa za oryginalny,
(po 50-80 latach od wyprodukowania pojazdu i 15 użytkownikach przed nim)
W wielu przypadkach inny model, chociaż podobny, nie oznacza tych samych rozwiązań technicznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach