Wysłany: Nie 07 Kwi, 2019 [Planeta] Co to może być?
Witam. Kilka lat temu jeszcze z innego konta pisałem o moim IŻ-u 56K, jednak doszedłem do wniosku, że to nie jest ten model. Tak naprawdę sam nie wiem co to jest, bo wg tabliczki znamionowej na ramie jest to IŻ Planeta, jednak większość podzespołów (silnik, bak, przedni błotnik, siedzenia, drzwiczki schowków po bokach) pochodzi z modelu 56. Więc mam do Was pytanie, co to jest? Czy jest to nie daj Boże składak, czy może jakaś wersja przejściowa z 56 na Planetę?
Dodam, że motocykl był wszędzie lakierowany na jednakowy kolor, może to rzuci jakieś światło na całą sprawę.
Wygląda to tak
(motor jest koloru brązowego ale proszę się tym nie sugerować, na ramie, baku i błotnikach gdzieniegdzie przebija się oryginalny zielony lakier)
56 tka z końca produkcji. Na moje 60-61r.
Mała lampa i napęd licznika z przedniego koła ,silnik i osłony gaźnika na to wskazują
Jedynie puchy boczne masz od starszej 56tki.
Masz 56tke na papierach od planety
Mam jeszcze jedno pytanie. Po czym można zweryfikować dokładny rok produkcji? Motor nie posiada dokumentów wbrew temu co mówił Rufi. Może da się to jakoś zweryfikować po numerze silnika?
A w związku z brakiem dokumentów, to jak można ten motor zarejestrować? Rejestracja na żółte nie wchodzi w grę, bo motor nie jest w pełni oryginalny (właśnie chodzi o gaźnik)
O rejestrację na "żółte" będzie zdecydowanie łatwiej niż o jakąkolwiek inną. Sam gaźnik to na prawdę mały pikuś. Jak widać pewnie "Pegaz" od Junaka, lub innej WSK 175 abo SHL-ki. Przy ubieganiu się o status zabytku lub pojazdu unikalnego nie wymaga się 100% oryginalności, ale zachowania podstawowych cech konstrukcyjnych.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Ostatnio zmieniony przez Darek Pon 08 Kwi, 2019, w całości zmieniany 1 raz
A co z tym ustaleniem roku? I czy w ogóle możliwe jest, że numer silnika posiada 6 cyfr? Zawsze gdy widziałem IŻa 56, to miał 5 cyfrowe numery z literką z przodu. Z tego co wiem to 6 cyfrowe numery miały 49-tki.
Numer mojego silnika to 115203 (widoczny na jednym ze zdjęć)
Jestem przekonany że Twoja 56tka jest z 1961r.
Ja mam 56tkę z 61r z numerem silnika 119783
Różnica między numerami silników niewielka dlatego obstawiam 1961
..pod warunkiem że przy cyfrach jest pisaną cyrylicą litera D
Powiększyłem trochę zdjęcie i widzę że jednak lampa przednia duża .
Wątpliwość rozwiał by numer ramy ,ale obawiam się że w tym przypadku numer może być "zgodny" z tabliczką .....
Wskazywałoby to na rok 1956. Motor należał do mojego dziadka, który kierował się tym, że części nie muszą być oryginalne, ważne żeby działało (co by też tłumaczyło obecność polskiego gaźnika), więc osłony silnika mogą pochodzić z nowszej wersji.
Weź wystaw to cudo z tej graciarni i zrób kilka porządnych zdjęć.
Na ten moment wiadomo tylko że na pewno masz 56tke z tabliczką od planety,prawdopodobnie z przeszczepem silnika poskładanym z tego co było pod ręką.
Być może faktycznie to jest jednak starsza 56tka niż sadziłem na poczatku ,ale jak już jest na grzebane w motocyklu to tylko do prawdy można dojść po dokładnym obejrzeniu tego iża.
Weź wystaw to cudo z tej graciarni i zrób kilka porządnych zdjęć.
Na ten moment wiadomo tylko że na pewno masz 56tke z tabliczką od planety,prawdopodobnie z przeszczepem silnika poskładanym z tego co było pod ręką.
Być może faktycznie to jest jednak starsza 56tka niż sadziłem na poczatku ,ale jak już jest na grzebane w motocyklu to tylko do prawdy można dojść po dokładnym obejrzeniu tego iża.
Szopa ma zostać wyburzona i postawiony normalny blaszak, więc wszystkie cenne rzeczy i tak zostaną wyjęte, ale wyciągnąć to i porobić zdjęcia może uda mi się nawet dzisiaj.
A proszę mi jeszcze powiedzieć, czy gdzieś na ramie jest wybity numer poza tabliczką znamionową?
Na podstawie tych zdjęć udało mi się ustalić że mój motor prawdopodobnie pochodzi z 1958 roku. Litera się zgadza, oba motocykle mają bliskie sobie numery, kolorystycznie i pod względem podzespołów do siebie są też podobne.
Nie udało mi się dzisiaj wyciągnąć mojego motoru, jednak w miejscu wskazanym przez Rufiego nie znalazłem numeru ramy. Jest tam wytarte do gołego metalu. Tylko po co ktoś miałby usuwać numer z ramy? Czyżby była to próba zatuszowania nieoryginalności?
Wygląda mi to na 59-60 rok. Masz ramę przejściową z bakiem nowszego typu a mocowaniem błotnika na opaskę -tak było w starszych.
Osłona stacyjki nie Iżowa ,ale fajna , siedzenie masz od 49 .
Ogólnie to lekki kundel ,ale potencjał ma .
Fotki zmniejszam w na ''zmniejszaczu'' , i wtedy lecą do galerii .
"Przepraszam za wysłanie linków. Zdjęcia robiłem aparatem i były za duże na umieszczenie w galerii"
Na forum masz instrukcję zmniejszania rozmiaru zdjęć.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Zawartość 56tki w 56tce bardzo duża
Siedzenie na rozklepanej blasze to od 49tki
Obudowa stacyjki nie jest od 56tki
Silnik tzn dół jest od 56tki po 61r ale cylinder jest od starszego silnika.
Nigdy nr.silnikami nie był bity na cylindrze.
Ogólnie niezły szczep.
Tłumiki od 56tki po 61r.
Przednie koło też od 56tki po 61r.wraz z tarczą kotwiczną i napędem licznika.
To ocena tak na szybko .
Rocznik na pewno nie jest 1961 jak sugerowałam wczesniej.
Na moje to 57/58 ze sporą ilością części od 56tki po zmianie konstrukcyjnej.
Numer na silniku masz na 100% przebity,numer ramy skasowany i tabliczka od planety,nie wnikam dlaczego ktoś mu to zrobił ,ale upewnij się czy ten czyn uległ przedawnieniu 😁
Jezeli chciałbyś go robić na oryginał ,to baza nienajgorsza bym powiedział 😉
Mała poprawka silnik jest starszy model ale osłony gaźnika od nowszej wersji są.
Nie chcę już poprawiać całego postu ale to co pisałem o silniku jest nie prawdą....sorki
Ostatnio zmieniony przez rufi Pią 12 Kwi, 2019, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach