Komary ostatnio wzbudzają coraz większe zainteresowanie. Szczególnie właśnie starsze modele, ze sztywnym tyłem. Nawet w automobiliście pojawił się spory artykuł o tych "owadach". To już rzeczywiście obok Ryszarda i Żaczka prawdziwy zabytek. Moi znajomi, którzy mają większe weterany też szukają właśnie "sztywniaków". Ja nic nie widzę cudownego w tych sprzętach, ale rozumiem zapał. Wszystko zalezy od gustu.
Bartek, szacuneczek, brawo, że stworzyłeś stary sprzęt z pojedycznych części. To się nazywa właśnie prawdziwe ratownictwo. A ile masz klocków do Iławy na ten zlot? Komarem? Odważnie...
jeżu [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007
Ja także mam komara, raz w sobote mi sie nudziło to zrobiłem trase 40km w jedna strone
Chwast [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007
Mój Simson SR-2 ostatnio się trochę posypał. Zaczęło sięod gaźnika. To chyba najbardziej czuły punkt tych motorków. Jak już gaźnik był wporzo, to okazało się, że motor ma tylko jeden bieg. Wsteczny! Nie mam bladego pojęcia, jak to się mogło stać. Moze ktoś z Was ma pomysł, albo spotkał się z takim przypadkiem.
Niestety wyglada na to, że coś blokuje się w skrzyni, więc chyba nei obejdzie się bez rozbiórki silnika...
pawlaczyskis [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007
No chyba się nie obejdzie...
Opisz dokładniej usterkę. Praca silnika jest ok? No i czy ten wsteczny to się tak sam z siebie wyczarował, czy może jakieś oznaki niedomagania skrzyni pojawiły sie wcześniej?
jeżu [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Czw 29 Mar, 2007
W tym motorach jest tak, że można odpalić wrzucając jedynkę pchac do tylu i pojedzie Ci w tył, jak u CIebie normalni pali do tylu to sprobuj wrzucic jedynke i odpalic z pycha do przodu, może sie cos odblokuje, przestawi, lub moze poprostu sam cos zauwazysz
Jutro postaram się wrzucić fotkę mojego owada bo to dość rzadko spotykany model
Chwast [Usunięty]
Posty: 0
Wysłany: Pią 30 Mar, 2007
Coś sięewidentnie blokuje w skrzyni. Podawanie mieszanki jest ok, zapłon też, tyle, że zaraz po odpaleniu, nawet na luzie, coś się blokuje, tłok staje i po chwili silnik gaśnie. Dopiero w momencie, gdy linka biegów jest kompletnie poluzowana, silnik pracuje. Wtedy jest ok, pracuje równo i tak jak przed usterką. W skrzyni wczęsniej wszystko było wporzo. Jedyne, co mogło sprawić, że się coś pojeb...., to może mało oleju.
Powiem ci tak, wymień olej w silniku i wyreguluj linkę. Może za mocno masz naciągniętą i wrzuca się 1. Ostatnio robiłem simsona koledze, w którym olej nigdy nie był wymieniany, tylko dolewany... do tego nie chciał palić itp. Dowiedziałem się że olej trzeba wymienić jak wywaliło (małe bum) i tak już rozjechanego symeringa. Jeszcze nigdy takiego oleju na oczy nie widziałem, coś koloru śmietankowego, wodnistego i do oleju nie podobnego Po wymianie oleju i symeringa, skrzynia i ogólnie silnik od razu lepiej pracowały. Tak więc wymień olej i powinno być ok (chyba)
ps. w pierwszej chwili czytania twojego postu pomyślałem że masz zatarty silnik... no ale później wszystko wyjaśniłeś hehe pozdro
Udało się, zrobiłem jak WFM mówił. Wlałem aż po samą górę nowego oleju, odłączyłem linki i kolega, który ma simsony w jednym palcu, pchając go, ustawił ręką biegi. Zaskoczyłw końcu do przodu i po załączeniu i wyregulowaniu linek silnik zaskoczył do przodu.
Zapłon był i jest w porządku. Myślę, że powodem był za mały poziom oleju.
Znowu pali na dotyk i śmiga jak szatan
Przy okazji informuję, że 28-29 kwietnia w warszawskim FSO jest fajna impreza, na której bedzie próba bicia rekordu POlski w długodystansowej jeździe - 24 godziny współczesnym motorem WFM,
- zlot pojazdów zabytkowych, kiermasz części inne atrakcje oraz
TURNIEJ MOTOROWEROWY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO.
Wszystkich fanów najmniejszych dwukołowców zapraszam
I ja mam Komara 232 z 1964 roku. Odrestaurowany kilka lat temu niemal do końca. Do dziś niestety nie znalazłem osłony łańcucha do niego (sztywniak). Fajna maszynka, ale trudno na nim jeździć facetowi o nieco ponadprzeciętnej wadze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach