Generalnie są wały z krótkim czopem i długim. Jak masz z długim, czyli pod amortyzator zrywu, to na czop idzie na sztywno podkładka z falbanką, na tą falbankę idzie zebatka z falbanką a na górę sprężyna, żeby w razie wibracji zebatka się ruszała na falbance. Ale proponuję stronę Jacota i forum SFM, tam sprawa była opisywana zyylion razy. Kwestia dystansu tej zębatki też zależy od wysokości bieżni łożyska. Np ja mam krótki czop, łożysko kulkowe, na to idzie podkładka dystansująca ok 4 mm, która sam wykonałem ze starej bieżni, albo zębatki, na to u mnie idzie zębatka która jest na sztywno dokręcona do wału.
Trochę odwrotnie napisałem, bo ja mam inaczej. 36 z falbaną dociska zębatkę. 33 i 34 nie wiem nic ponad to co napisane w katalogu. 33 nie zawsze się stosowało, bo już był simmering, a 34 to chyba dystans 4 mm łożysko- zębatka. Ale poczytaj dobrze forum SFM, tam wszytko już było. A ja nigdy nie miałem długiego wału. Ale najprościej, - najpierw osadź wał w łożyskach, luz poosiowy powinien być chyba 0,1-0,2, a potem się będziesz martwił, czy dawać dystans, czy nie, czy kupować wyższą zebatkę czy nie- byle by była w jednej linii ze sprzegłem i tyle .
Kameraden.
Trochę siadłem do Junaka i taką mam zagwozdkę na zdjęciu widać zaznaczyłem oś odmy. Czy ona powinna byc czymś zaślepiona ?Widziałem na zdjęciach u Jarcoo ze u niego to wygląda troche inaczej niż u mnie np.
Marek, wszystko się zgadza jest przelot odmy na łańcuch. Odma ustawiona na znaki a jak wał jest na dole to się otwiera Z Odmy mogę napisać doktorat .
Teraz wyszedł inny problem. Na wałku głównym pomiędzy trybem biegu 1 i 2 powinien być druciany pierścień, który podobno jest niezbędny. Czy ktoś wie gdzie takie coś można dostać? To straszna duperela...
Irek tak na stronie skutera jest ten pierścień za całą złotówkę
Dodatkowo jest tam coś takiego: http://www.skuterdebica.h...lay.php?id=4708
Pierścień oporowy skrzyni biegów Gdzie go się stosuje ?
Marek czy masz na myśli teorię o przestawieniu ustawienia odmy o ok 2 ząbki ?
czy masz na myśli teorię o przestawieniu ustawienia odmy o ok 2 ząbki?
Możesz przestawiać i o cztery, a to i tak nie zmieni faktu, że przekrój odmy jest za mały.
Tak jak Michał już nadmieniał, jak nie masz wczesnej pokrywy z odmą, to lepiej zaślepić otwór na ośce, bo inaczej będzie wdmuchiwało gazy z powrotem do silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach