Wysłany: Wto 07 Mar, 2017 [49] Pomoc w zakupie Iża 49
Witam wszystkich ! Chcę kupić motocykl Iż-49 jak najbardziej oryginalny i w stanie umożliwiającym jazdę od razu. Najchętniej jeżeli byłby już zarejestrowany w Polsce. I tutaj moje pytanie - gdzie szukać takiej maszyny oraz jaki budżet przygotować ? Dodam, że nigdy wcześniej nie miałem żadnego motocykla jedynie kilka Warszaw i Fiatów 125p. Jeżeli ktoś z Was ma taki sprzęt do sprzedania lub dobry namiar to proszę o kontakt - nie mam jeszcze uprawnień do przeglądania działu giełda.
Witaj.
Do motocykla z linku, który podał fred, musisz jeszcze dorzucić trochę kasy na wymianę części, które pochodzą z Iża 56.
Proponuję, podaj kwotę jaką chcesz przeznaczyć na zakup Iża. Wtedy forumowiczom będzie łatwiej coś doradzić.
Mój budżet to tylko jakieś 6-8 tysięcy. Czy taka kwota pozwoli na realny zakup "49" z dokumentami i na chodzie ? Pytam bo nie ma ich zbyt wiele w ogłoszeniach Allegro/OLX i Otomoto. Z tego co piszecie widzę że muszę znacząco obniżyć swoje wymagania odnośnie stanu Iża. Wygląd zewnętrzny (lakier , chromy) i oryginalność schodzą na dalszy plan.
Rozważałem też zakup sprzętu ze Wschodu np z terenów Ukrainy ale z tego co się orientuję tam eksploatuje się pojazdy do śmierci technicznej a potem jeszcze przez 20 lat
Znalazłem takie ogłoszenie : http://Allegro.pl/iz-49-m...93.html#thumb/7
Co myślicie na podstawie zdjęć i opisu ? Domyślam się że tutaj w grę wchodzi tylko rejestracja jako zabytek...
Całkiem nieźle to wygląda. Oferta godna uwagi. Jeśli ma wszystkie papiery po odprawie celnej, to już jest z górki. Rejestracja oczywiście na białe blachy.
Ten za 6200 jest fajny jako baza, ale stwierdzenie, że jest po gruntownej renowacji jest mocno na wyrost. Sprzedawca zajmuje się handlem więc już przy samych oględzinach proponuję szerzej otworzyć oczy. W tej cenie skoro nie ma problemów z rejestracją i dodatkowymi kosztami to niech sam zarejestruje. Do motocykli sprowadzanych z zagranicy proponuję podchodzić jak do jeża szczególnie do tych ze wschodu. Zapewnienia sprzedawców że wszystko jest spoko należy pieczołowicie sprawdzić. Trzeba znać się na kwitach bo dostaniesz rachunek z ruskiego supersamu za kupno butów, a sprzedający stwierdzi, że to rachunek kupna iżą.
Zadzwonię jutro do Tarnobrzegu żeby dowiedzieć się czegoś więcej o tej ofercie. Zakładając że papiery są w porządku to czy rzeczywiście jest możliwość rejestracji na białe tablice ? Pytam bo motor nie ma migaczy z tyłu - chyba że to kwestia ich dołożenia. Proszę o informację jaki jest koszt (robocizna +materiały) remontu kapitalnego silnika Iża 49 i czy wszystkie niezbędne elementy są nadal dostępne ? Czy ktoś z Was byłby w stanie towarzyszyć mi w ew. oględzinach a potem podjąłby się doprowadzenia Iża do pełnej sprawności mechanicznej ? Oczywiście nie za darmo
i nie ma mieć. Na przeglądzie rej żaden to problem.
Krzysiek203 napisał/a:
Proszę o informację jaki jest koszt
- regeneracja wału 300-400
- szlif cylindra + nowy tłok 200-250
- łożyska wału od 120 zł kpl wzwyż
- i pytanie gdzie się zatrzymasz
Krzysiek203 napisał/a:
czy wszystkie niezbędne elementy są nadal dostępne
- kwestia twojego uporu i portfela
Krzysiek203 napisał/a:
podjąłby się doprowadzenia Iża
- jeśli chcesz nim jeździć musisz to zrobić sam. Inaczej motor, wszelkie regulacje i drobne naprawy zniechęcą cię do jego użytkowania. Wiem że czasem to wyzwanie (sam to przeszedłem i nadal się uczę) ale do pokonania.
jeśli chcesz nim jeździć musisz to zrobić sam. Inaczej motor, wszelkie regulacje i drobne naprawy zniechęcą cię do jego użytkowania. Wiem że czasem to wyzwanie (sam to przeszedłem i nadal się uczę) ale do pokonania.
A dodatkowo jaka satysfakcja jak wszystko zadziała.
Rozmawiałem z sprzedającym w Tarnobrzegu - motocykl jest oclony, pozostaje kwestia tłumaczeń i rejestracji w PL. Do poprawy/zrobienia są hamulce. Przemyślałem temat i postanowiłem dozbierać więcej pieniędzy tak żeby kupić Iża w lepszym stanie. Dam znać jak już stanę się szczęśliwym właścicielem jakiegoś egzemplarza.
No, poziom dopieszczenia wyglądu i włożonej pracy robi wrażenie. Podobnie jak cena. Specjaliści-archiwiści na pewno wytkną za szerokie szparunki. Z 56-tki pewnikiem jest kopniak, obcy jest przełącznik świateł i sygnału. Pałąk tylnego błotnika raczej powinien być chromowany. Więcej grzechów nie widać, ale pewnie coś sie by wygrzebało w elektryce. Np. szkło reflektora.
Ciekawe co jest pod pokrywami, no i przede wszystkim jak to "gada"?
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
W siedzisku kierowcy reguluje się naciąg sprężyny amortyzującej naszą d...olną część pleców. Niestety dla osób mających trochę więcej niż np. 170 cm wzrostu jest to za mało i osobiście jest mi trochę ciasno. Kierownice można nieco regulować po zluzowaniu zacisków. Można wtedy obrócić rurę steru i trochę opuścić lub podnieść rączki. Dużo to jednak nie daje. Gdy projektowano motocykle typu Iż/DKW średnia wzrostu była chyba z min. 10 cm mniejsza.
_________________ Denerwować się to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach