Wpadł mi dziś w ręce silnik, co prawda nie oryginalny, ale najprawdopodobniej od K-55. Czy możecie proszę potwierdzić moje przypuszczenia. Widać, że coś było w nim kombinowane, tym bardziej, że prawa osłona jest dość mocno wewnątrz spiłowana przez koło magnesowe. Gaźnik w zestawie to K30.
Jedyne oznaczenia, które na nim znalazłem to numer seryjny oraz N01 na wewnętrznej stronie lewej pokrywy.
prawa osłona jest dość mocno wewnątrz spiłowana przez koło magnesowe
To koło magnesowe jest jakby z innej bajki. Silnik masz na części?
Po osłonie widać, że część była podszlifowywana by się zmieściło. Narazie innego silnika nie mam i chyba tego użyję, z oryginalnym silnikiem M1A będę musiał poczekać na jakiś motobajzel.
Jedną, po moim dziadku, bez tabliczki znamionowej, ale z wybitym numerem na główce - 001904A. Ewidentnie po tym M1M widać, że kiedyś miał jakąś przygodę, rama ma spawane mocowania silnika oraz brak mocowania tylnego prawego podnóżka.
Drugą z innego M1M, bez wybitego numeru, natomiast z zardzewiałą tabliczką znamionową, na której mogę odczytać wybite 51. Co prawda nie wiem jak wygląda oryginalna, ale zgaduję że to rocznik. Co więcej, z tą ramą, mam osłony łańcucha ze wskaźnikiem biegów, która była montowana we wczesnych rocznikach. Z drugiej strony posiada również podstawkę akumulatora, a ta była montowana w późniejszych rocznikach, wraz z prądnicą G37.
I teraz moje pytanie, na której z tych ram składać całość. Do obydwu nie posiadam papierów, ale pierwszej znam historię. Drugiego M1M kupiłem jako dawcę, ale ramę ma w lepszym stanie. Nie znam jej historii i obawiam się, że mogą wyjść jakieś kwiatki przy próbie legalizacji/rejestracji.
Czy rama bez numerów, z nieczytelną tabliczką przejdzie, zostaną jedyne nabite nowe numery? Czy lepiej próbować naprawiać pierwszą ramę ?
Posiadacie może zdjęcie tabliczki znamionowej od M1M ?
Wysłany: Sob 14 Paź, 2017 [Inne] M1M - różnice w zależności od rocznika
Może komuś się przyda poniższa informacja
Przeglądając zdjęcia odrestaurowanych M1M, zastanawiałem się, skąd się biorą różnice pomiędzy motocyklami. Na początku myślałem, że niektóre modele są „skundlone”, jednak, gdy udało mi się dostać instrukcje z 1957 oraz 1961 roku udało mi się je rozszyfrować.
Różnice, które znalazłem w powyższych instrukcjach:
INSTRUKCJA M1M z 1957
cewka KM-1
generator – G37 6V 35W
akumulator – TAK
sygnal – S23
lampa – FG-17
dekompresor – tak
biegi na osłonie łańcucha- tak
gaźnik – K-55
zaślepka na żeberkach osłony cylindra – NIE
prędkościomierz – MONTOWANY OBOK LAMPY
INSTRUKCJA M1M z 1961
cewka KM-1
generator – G36 albo G38 – w instrukcji są obydwa
akumulator – NIE
sygnal – C34
lampa – FG-38
dekompresor – TAK
biegi na oslonie łańcucha – NIE
gaźnik – K-55
zaślepka na żeberkach osłony cylindra – TAK
prędkościomierz – W LAMPIE
Nadal nie wiem, dlaczego niektóre nie miały wybitego numeru na główce ramy a jedynie na plakietce.
Mam nadzieje że pomoże Wam to w określeniu przybliżonego wieku gdy nie posiadacie dokumentów lub numerów.
Projekt odzywa każdej jesieni. Jak już dwa rozgrzebane, z dwóch różnych roczników, między którymi jest sporo różnic w detalach. W tym tygodniu chce podocinac brakujące podkładki gumowe, w tym przedniego zawieszenia, i złożyć przód. Cały czas nie wiem, czy robić wersję z akumulatorem, czy bez. Dwa silniki też czekają na remont.
Gdy wykręcałem diabelstwo z lampy, to mi się rozsypało, jak je złożyć? Wiem, że mogę zastąpić współczesnym mostkiem Gretza, ale jak mogę, to wolę zostawić oryginał.
Mam dwa silniki, z dwóch wersji M1M, z akumulatorem, oraz bez. Lampa, z której pochodzą bebechy jest z wersji z akumulatorem i tak będę składał motocykl. czy rodzaj prądnicy, G36 lub G37 robi jakąś różnicę w samej instalacji, teraz nie pamiętam która siedzi w którym silniku.
Roboczo instalację chce zrobić na zwykłych przewodach w fabrycznych kolorach, czy 1.5mm2 będzie ok?
Czy jesteście w stanie określić, kiedy w gaźnikach K30 dodaną śrubę regulacji? Obydwa pochodzą z moich Mińsków M1M, tylko z różnych roczników i teraz za diabła nie pamiętam, który jest od którego.
Wiem, że może to się wydawać niuansem, ale jest tyle między nimi drobnych różnic (od drobnych w ramie, instalacji el, przedni hamulec, nawet kiedyś zacząłem to spisywać), że wolę mieć tak jako powinno być
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach