IZHMOTO.PL - Forum użytkowników i sympatyków motocykli IŻ
IZHMOTO.PL Strona Główna
Pomoc Statystyki Szukaj Użytkownicy Grupy Galeria Rejestracja Profil Sprawdź Wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Radziecki bokser
Autor Wiadomość
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   Radziecki bokser

Mam nietypową prośbę, ale pośrednio związaną z Iżem 49, kuzyn mój planuje zakupić stary motocykl, ale waha się pomiędzy iżem 49 a k750, konkretnie chodzi o ten ze zdjęć: https://plus.google.com/photos/104692388869656454792/albums/6071258190904658481?hl=pl

Sprawa wygląda tak, że jeżeli ta k750 to kundel, albo kiepski egzemplarz to kuzyn bierze iża 49. K750 ze zdjęć kosztuje jakieś 3,5k, dodam jeszcze że kuzyn z mechaniką motocyklową dotychczas nie miał do czynienia ale ambitnie chce się wszystkiego nauczyć.

Osobiście radzę mu iża 49 od tego samego handlarza, kiepski dosyć bo sporo braków, ale rama zdrowa i z papierami, z moją niewielka pomocą byłbym pewien że motocykl zrobi natomiast przy bokserach niewiele będę w stanie pomóc/doradzić dlatego chciałbym poznać waszą opinię, jak widzicie tą Kaśkę.

Dzięki!
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
siwy2934


Motocykl: K-750
Posty: 93
Skąd: Rudna
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Szału nie ma. Zlepek kilku różnych motocykli. Co prawda bokserów ale nawet z różnych fabryk. Bo mówimy to o Irbicie i Kijowie. Ja nie polecałbym akurat tego egzemplarza. Wydaje się że mamy tu krótką ramę, skrzynie ze wstecznym dnieprowską ale filtr powietrza od Urala, amortyzatory tylne starego typu, kosz ala m72, na ramie z gumowymi uralowskimi odbojami. Zlepek ale jednak tak bywa najczęściej. Oryginał można z tego zrobić ale koszty będą podobne jak w remoncie niekompletnego IŻa,

Doprowadzałem do "prawie" oryginału K750B z 1961, więc troszkę tego już oglądałem.
_________________
ИЖ-49 1956/ KM3 K750B 1961/ ГАЗ-69 1971
 
 
sztyga20


Motocykl: Iż-49
Posty: 397
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Dzieki wiekie! Bedzie w takim razie iz 49:)
_________________
Iż49 1957, Matchless G3LS 1953
 
 
Łukasz Hawryluk
Fundator


Motocykl: Honda
Posty: 947
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

A iż jest łatwiejszy do ogarnięcia technicznie - ma tylko 1 cylinder, jeden gaźnik, 2 koła i jedna wsteczną lampkę. ;P
_________________
Transalp
 
 
siwy2934


Motocykl: K-750
Posty: 93
Skąd: Rudna
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Dobry boxer nie jest zły. Ale to prawda. Remont silnika jest co najmniej 2 razy droższy, jednak części są ogólniej dostępne. Wszystkie motobazary są tym zasypane. A z IŻem jest już jednak trudniej. Pozdrawiam. Miłych zakupów.
_________________
ИЖ-49 1956/ KM3 K750B 1961/ ГАЗ-69 1971
 
 
dziej076


Motocykl: Iż-49
Posty: 9
Skąd: Edinburgh - Scotland
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Witam wszystkich. Nie jest to motocykl K 750! Zapewne wielu ten fakt zdziwi lub rozbawi do lez ale no wlasnie ale.

K 750 miala zawsze przednie zawieszenie na tzw wachaczu pchanym , krotka rame , skrzynie biegow starego typu bez wstecznego biegu i jeszcze wiele innych rzeczy ktore ja odroznialy od pozniejszej wersji modernizowanej K 750M. Ten zaprzeg ze zdjec to totalny KUNDEL zlepek kilku roznych typow post sowieckich motocykli rodem z KMZ oraz IMZ.
_________________
IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
 
 
siwy2934


Motocykl: K-750
Posty: 93
Skąd: Rudna
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

To o czym piszesz to k750W
_________________
ИЖ-49 1956/ KM3 K750B 1961/ ГАЗ-69 1971
 
 
dziej076


Motocykl: Iż-49
Posty: 9
Skąd: Edinburgh - Scotland
Wysłany: Sob 22 Lis, 2014   

Wiem co pisze zajmuje sie kaskami od 1998 r .Ok a wiec operujac fachowymi oznaczeniami
KMZ KIJOW
M 72
M72N1 - emka z przednim zawieszeniem na wachaczu pchanym i aluminiowymi bebnami kol bez kalamitek
M 72 N2 - bezposrednia wersja emki przejsciowa na K 750 - rama z tylu na teleskopach , przod na wachaczu pchanym , silnik jak w M 72
K 750 pierwsze egzemplarze 1958/ 59 przednie zawieszenie na wachaczu pchanym , przedni blotnik tzw fartuchowy , krotka rama , dtary tyo skrzyni biegow taki jak w M 72 N1 oraz N2
K 750 B wszystko co samo co K 750 z tymze malowana na zielony wojskowy kor i na koszu bocznym osprzet wojskowy
K750 -1960 / 63 wszystko to co wyzej ALE przebudowany przedni blotnik na gleboki bez fartucha oraz od 1960 r kilka zmian np duza lampa przednia lub ebonitowe nakretki przedniego zawieszenia ( takie jak w Izu ) K 750 B - 1960 / 63 wszystko to samo co powyzej
K 750 M 1964-1968 ( wersja modernizowana ) przednie zawieszenie na teleskopach , nowa skrzynia biegow tzw jajko typ 6204 , krotka rama itd
MB 750 -1964/ 68 KROTKA RAMA skrzynia BEZ WSTECZNEGO typ 6204 i po raz pierwszy zasosowano NAPED KOLA WOZKA BOCZNEGO z tzw MECHANIZMEM BLOKADY .
1968 rok KMZ wypuszcza na rynek K650 z dluga rama i silnikiem 650 ccm
1970 koniec produkcji K 650
1971 na rynek wchodzi PIERWSZY DNIEPR MT9 z DLUGA RAMA I SKRZYNIA ZE WSTECZNYM .
W temacie KMZ nie zagniesz mnie . Twoje wiadomosci czesciowo sie zgadzaja ale napewno NIE MYLE SIE w sprawie tego zaprzegu
Pozdrawiam dziej
_________________
IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
 
 
nickeledon


Motocykl: Iż-49
Posty: 3857
Skąd: Słupsk
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

I tym sposobem niektórzy (czytaj większość ) mają 10 motocykli w jednym, a niektórzy mają 10 motocykli, aby mieć to wszystko :D
 
 
dziej076


Motocykl: Iż-49
Posty: 9
Skąd: Edinburgh - Scotland
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

Nickeledon :-) GENIALNY KOMENTARZ masz u mnie kolejke nektaru bogow ( scottish whisky ) .
_________________
IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
 
 
siwy2934


Motocykl: K-750
Posty: 93
Skąd: Rudna
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

W temacie KMZ nie zagniesz mnie . Twoje wiadomosci czesciowo sie zgadzaja ale napewno NIE MYLE SIE w sprawie tego zaprzegu
Pozdrawiam dziej[/quote]

Nie chciałem Cię zagiąć, troszkę siedzę w ruskach mam właśnie k750B z 1961, Brakuje mi kilku oryginalnych części ale nie jest źle. wrzucę fotki
_________________
ИЖ-49 1956/ KM3 K750B 1961/ ГАЗ-69 1971
 
 
dziej076


Motocykl: Iż-49
Posty: 9
Skąd: Edinburgh - Scotland
Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

SIWY jest OK nie czuje urazu bez obaw heeeheeee. Fajnie ze sa jeszcze tacy pozytywnie zakreceni ludzie ktorzy ruskie zaprzegi traktuja jak oldtimery ktorym warto poswiecac czas , a nie ciac , przerabiac i wysmiewac sie . Ja mam miedzy innymi K 750 z 1961 r oczywiscie na kiwanym przodzie i w oryginale ( kompletuje ja juz od kilku ladnych lat ) na wiosne powinna byc gotowa to pochwale sie fotkami a co mi tam heeeheeee. Wal co potrzebujesz moze mi akurat to zalega 😆 a jak nie to wszystko da sie zalatwic . Pozdrawiam dziej
_________________
IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
 
 
Wręcemocny


Motocykl: Iż-49
Posty: 21
Skąd: Lublin/Urszulin
Wysłany: Pią 28 Lis, 2014   

Dobrze zatem, że wybrałem wtedy jednak Iża. A ruskie boxery, pomimo że nadal wysoko w moim zupełnie subiektywnym rankingu "Wspaniałych Motocykli", spadły o oczko niżej - ustępując miejsca produktom fabryki Iżmasz.
_________________
IŻ-49; Yamaha FJ 1200
 
 
Ozzy
Fundator


Motocykl: Iż-49
Posty: 1136
Skąd: Jarosław/Szczecin
Wysłany: Sob 29 Lis, 2014   

Wręcemocny, docenisz też prostotę napraw i obsługi, koszty eksploatacyjne i dłuższe przebiegi międzyserwisowe ;)
_________________
ИЖ 49K 1957 DKW NZ 350-1 1944 ИЖ 49 1951
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Bokser - oryginał czy przeszczep?
Co kupić?
KOZA Hyde Park 30 Pią 08 Mar, 2013
Spiker


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna