Sprawa wygląda tak, że jeżeli ta k750 to kundel, albo kiepski egzemplarz to kuzyn bierze iża 49. K750 ze zdjęć kosztuje jakieś 3,5k, dodam jeszcze że kuzyn z mechaniką motocyklową dotychczas nie miał do czynienia ale ambitnie chce się wszystkiego nauczyć.
Osobiście radzę mu iża 49 od tego samego handlarza, kiepski dosyć bo sporo braków, ale rama zdrowa i z papierami, z moją niewielka pomocą byłbym pewien że motocykl zrobi natomiast przy bokserach niewiele będę w stanie pomóc/doradzić dlatego chciałbym poznać waszą opinię, jak widzicie tą Kaśkę.
Szału nie ma. Zlepek kilku różnych motocykli. Co prawda bokserów ale nawet z różnych fabryk. Bo mówimy to o Irbicie i Kijowie. Ja nie polecałbym akurat tego egzemplarza. Wydaje się że mamy tu krótką ramę, skrzynie ze wstecznym dnieprowską ale filtr powietrza od Urala, amortyzatory tylne starego typu, kosz ala m72, na ramie z gumowymi uralowskimi odbojami. Zlepek ale jednak tak bywa najczęściej. Oryginał można z tego zrobić ale koszty będą podobne jak w remoncie niekompletnego IŻa,
Doprowadzałem do "prawie" oryginału K750B z 1961, więc troszkę tego już oglądałem.
Dobry boxer nie jest zły. Ale to prawda. Remont silnika jest co najmniej 2 razy droższy, jednak części są ogólniej dostępne. Wszystkie motobazary są tym zasypane. A z IŻem jest już jednak trudniej. Pozdrawiam. Miłych zakupów.
Witam wszystkich. Nie jest to motocykl K 750! Zapewne wielu ten fakt zdziwi lub rozbawi do lez ale no wlasnie ale.
K 750 miala zawsze przednie zawieszenie na tzw wachaczu pchanym , krotka rame , skrzynie biegow starego typu bez wstecznego biegu i jeszcze wiele innych rzeczy ktore ja odroznialy od pozniejszej wersji modernizowanej K 750M. Ten zaprzeg ze zdjec to totalny KUNDEL zlepek kilku roznych typow post sowieckich motocykli rodem z KMZ oraz IMZ.
_________________ IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
Wiem co pisze zajmuje sie kaskami od 1998 r .Ok a wiec operujac fachowymi oznaczeniami
KMZ KIJOW
M 72
M72N1 - emka z przednim zawieszeniem na wachaczu pchanym i aluminiowymi bebnami kol bez kalamitek
M 72 N2 - bezposrednia wersja emki przejsciowa na K 750 - rama z tylu na teleskopach , przod na wachaczu pchanym , silnik jak w M 72
K 750 pierwsze egzemplarze 1958/ 59 przednie zawieszenie na wachaczu pchanym , przedni blotnik tzw fartuchowy , krotka rama , dtary tyo skrzyni biegow taki jak w M 72 N1 oraz N2
K 750 B wszystko co samo co K 750 z tymze malowana na zielony wojskowy kor i na koszu bocznym osprzet wojskowy
K750 -1960 / 63 wszystko to co wyzej ALE przebudowany przedni blotnik na gleboki bez fartucha oraz od 1960 r kilka zmian np duza lampa przednia lub ebonitowe nakretki przedniego zawieszenia ( takie jak w Izu ) K 750 B - 1960 / 63 wszystko to samo co powyzej
K 750 M 1964-1968 ( wersja modernizowana ) przednie zawieszenie na teleskopach , nowa skrzynia biegow tzw jajko typ 6204 , krotka rama itd
MB 750 -1964/ 68 KROTKA RAMA skrzynia BEZ WSTECZNEGO typ 6204 i po raz pierwszy zasosowano NAPED KOLA WOZKA BOCZNEGO z tzw MECHANIZMEM BLOKADY .
1968 rok KMZ wypuszcza na rynek K650 z dluga rama i silnikiem 650 ccm
1970 koniec produkcji K 650
1971 na rynek wchodzi PIERWSZY DNIEPR MT9 z DLUGA RAMA I SKRZYNIA ZE WSTECZNYM .
W temacie KMZ nie zagniesz mnie . Twoje wiadomosci czesciowo sie zgadzaja ale napewno NIE MYLE SIE w sprawie tego zaprzegu
Pozdrawiam dziej
_________________ IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
SIWY jest OK nie czuje urazu bez obaw heeeheeee. Fajnie ze sa jeszcze tacy pozytywnie zakreceni ludzie ktorzy ruskie zaprzegi traktuja jak oldtimery ktorym warto poswiecac czas , a nie ciac , przerabiac i wysmiewac sie . Ja mam miedzy innymi K 750 z 1961 r oczywiscie na kiwanym przodzie i w oryginale ( kompletuje ja juz od kilku ladnych lat ) na wiosne powinna byc gotowa to pochwale sie fotkami a co mi tam heeeheeee. Wal co potrzebujesz moze mi akurat to zalega 😆 a jak nie to wszystko da sie zalatwic . Pozdrawiam dziej
_________________ IZ-49 - 1956, K750 - 1961, K650 - 1970, Junak M10 - 1966, SHL M05 - 1954
i jeszcze kilka innych ciekawych sprzętów
Dobrze zatem, że wybrałem wtedy jednak Iża. A ruskie boxery, pomimo że nadal wysoko w moim zupełnie subiektywnym rankingu "Wspaniałych Motocykli", spadły o oczko niżej - ustępując miejsca produktom fabryki Iżmasz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach