Motocykl: Iż-56
Posty: 3 Skąd: Kraków / Gorlice / Jasło
Wysłany: Wto 02 Mar, 2010 [Iż] Wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu
Witam!
Oto mój drugi post - mam nadzieję, że ktoś pomoże.
Wypełniam wniosek o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi. Proszę o pomoc w uzupełnieniu pewnych punktów.
Sprawa dotyczy generalnie IŻ-56 - ale pewne punkty są uniwersalne dla wszystkich motorów.
Blankiet jest uniwersalny - pod auto oraz moto - więc w niektórych punktach może być: "nie dotyczy" lub "niemożliwe do ustalenia" Wybrałem tylko najbardziej upierdliwe punkty - oczywiste pominąłem. Bardzo mi pomogła instrukcja Iż-56 (PL)
Zaczynamy:
I. DANE IDENTYFIKACYJNE POJAZDU
6. Przeznaczenie: (a jakie może być przeznaczenie motocykla... )
II. WYMIARY I MASY
22. Prześwit:
- poprzeczny..... [mm]
- w granicach rozstawu osi..... [mm] (w książce IŻ-56 jest przekrój podłużny 135 mm - zatem który to może być..)
24. Dopuszczalna masa całkowita [kg]: ..... (nie mylić z masą własną - czy przy motorze występuje takie pojęcie)
29. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy [kg]........(nie mylić z wózkiem bocznym )
III. SILNIK
39. Maksymalny moment obrotowy [Nm] ...... przy prędkości obrotowej ..... (nigdzie nie ma takich danych)
IV. UKŁAD NAPĘDOWY
47. Przełożenie reduktora (nie mam pojęcia o co chodzi)
48. Rodzaj przekładni głównej (nie mam pojęcia o co chodzi)
49. Przełożenie przekładni głównej (nie mam pojęcia o co chodzi)
V. DANE EKSPLOATACYJNE
72. Minimalna średnica zawracania
- w lewo [m] ......
- w prawo [m] ......
73. Najmniejsza szerokość skrętu [m]........
Z 78 punktów - z 10 mam problem . HELP.
PS: Tylko proszę mi nie odpisywać,że robi to rzeczoznawca samochodowy
jeż: możesz powiedzieć z jakiej to książeczki te skany? ... wydaje się bardzo ciekawa...
fajny wykres, podobną charakterystyke mam na wykresie od pannoni produkowanej do 58r.(12KM), bo te nowsze 14KM są ponoć szybsze od radzieckich junaków... choć jak rozmawiam z osobami które pamiętają te motocykle gdy były nowoczesne to przeważnie mówią że "jak ktoś jeździł szybko to miał junaka i iża, zaś spokojni jeździli pannoniami i awo...) to tak się wdarłem poza tematem...
Ja swojego rozliczam w 5-tce.Obojętnie czy jadę turystycznie, czy trochę poganiam, zawsze liczę na podobne spalanie i nie mam później niespodzianek podczas tankowań.
(No chyba, że pamiętny wyjazd sprzed dwóch lat . Wtedy 16 litrów skończyło się po niecałych dwustu kilometrach.
jeż: możesz powiedzieć z jakiej to książeczki te skany? ... wydaje się bardzo ciekawa...
Jest to najprawdopodobniej z książki Opisy Techniczne Motocykli. Wciślińskiego chyba, ja też takową posiadam (nie przy sobie, stąd mogłem autora pomylić) tylko, że moja jest z 58 roku i jeszcze ja w swojej posiadam coś takiego o Iżu 49. To już nowsza wersja...
A książka na prawde ciekawa. Motocykle poukładane pojemnościowo. Marki znane i mniej znane. Kiedyś widziałem takową na Aledrogo i poszła jakoś ponad 200zł chyba i od tamtej pory moja leży w skrzyni z osobliwościami...ech co ten handel internetowy powoduje... :zdziwko:
A książka tak jak maciek mówi opisywała dość sporo motocykli w ten sposób jak załączyłem z niej skan. Do tytułu jednak nie jestem pewien więc nie będę nic na jego temat wspominał a rocznik książki był 1959.
A propo spalania mój Iż tak czy siak pali 6l/100km. Nawet na tym jawoskim gaźniku, ale osiągi za to lepsze.
Albo ostro katujecie te Iże, albo jeździcie tylko na bardzo krótkich odcinkach, albo coś nie tak z regulacją.
Mój pali nawet odrobinę mniej, niż Fraga.
Mój Iż krótkich przebiegów nie robił. Najdłuższa moja trasa to 1600km. Ale stówka z blatu nie schodzi. Chociaż jak był na dotarciu i to jeszcze na K-28 faktycznie spalanie zeszło mi ciut poniżej 5 litrów, ale to przy 60km/h.
Ja nie jeżdzę szybciej niż 65km/h i niestety palił sporo, a na nieorginalnym gaźniku, który miałem na początku to chlał jak nawiedzony a mocy wcale...no ale silnik stał 20 lat a ja nic przy nim nie robiłem. Mam nadzieję, że teraz jak skończę remont silnika to w tym sezonie będę miał mniej wizyt na stacjach paliw...
Trzeba trafić dobrze z regulacją. Można mieć nisko opuszczoną iglice i jeździć z prawie odkręconym na maksa gazem, lub podnieść igilcę i tylko lekko przekręcać gaz.
Ciekawe jak wygląda krzywa momentu obrotowego w iżu.
Niestety silniki dwusuwowe maję nieciekawą charakterystykę spalania (za to fajne osiągi), jednak wszystkie maja podobna, do pewnego punktu (mniej wiecej 70km/h ) pala po ludzku nawet czasem oszczednie a potem ile sie wleje w gaznik, i nie wazne czy to bedzie Jezyna czy nowa Honda, wykres pozostaje ten sam, zeby dokładnie zmierzyc spalanie należałoby przeprowadzic dwie jazdy próbne, na odcinku w miare prostym(w sensie długa jazda na najwyzszych biegach) i jazda w miescie, porównac spalanie i wyciągnąc srednia, wtedy mozna by mówic o tym ile który pali. A wszystkie potrzebne dane do wypełnienia karty sa w necie wystarczy wpisac w google "Iż 49(lub inny) dane" popatrz tu:
http://kotik.za.pl/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach