A piszesz że fajna . No w sumie. a widziałes jak jest podłączona cewka. Jeden przewód jest podłączony na stale do masy, drugi jest z kolei podłączony do przeywacza, który jak nie jest rozwarty to jest załączony do masy i do kabelka z pradnicy równoczesnie. Jak następuje przerwa to rozlącza sie z masą i idzie tylko z pradnicy . Ciekawe co nie . Troche inaczej jak w standardowym podłączeniu z cweką
Yes, this is the same catalogue, but some pages are missing, scan quality is worse, and pictures are much smaller than yours. Can you send me your copy?
I dont have this catalogue,just there was these 2 pages put up in russian oppozit.ru forum.I did´nt find more from there.There is theme "Retrobiblioteka" in "Retro" section in oppozit.ru(but have to ragister to read it) forum.
Jestem nowy na tym forum, nie wiem czy w związku z tym, mogę mieć prośbę do mcfraga o wklejenie zdjęcia przedniej ośki Mińska M1A, którego niedawno zakupił. Ja sam posiadam trzy Miński M1A, ale jak to najczęściej w naszym kraju bywało, koła od nich powędrowały do innych zaprzęgów (wózków ręcznych). Z moich obserwacji wynika, że częstym zabiegiem była wymiana przedniego oryginalnego zawieszenia na zawieszenie pochodzące od K-125M, z posiadanych trzech motocykli tylko jeden posiada oryginalne „mińskowe” zawieszenie które, różni się od zawieszenia montowanego w K-125M. Podejrzewam, że ten egzemplarz nie był intensywnie eksploatowany i dlatego nie został skundlony, widać to po stanie przedniego zawieszenia i po ramie, która nie była nigdy naprawiana poprzez spawanie (pozostałe Miński miały w przeszłości naprawiane ramy). Podejrzewam , że zawieszenie w K-125M okazało się bardziej trwałe i częstym zabiegiem była wymiana na takowe. Chętnie podzielę się wiedzą na temat tych motocykli, postaram się wrzucić zdjęcie oryginalnego przełącznika przy lampie od Mińska, który różni się od tego na zdjęciach na forum, mój jest czarny, w kształcie kulki i jest zgodny z rysunkiem w książce o Moskwie M1A. Zapomniałem dodać że posiadam także motocykl K-55. Wszystkie moje motocykle pochodzą z 1956 r.
Tony, big thanks again. A lot of interesting motoliterature, unfortunately download from some russian hosting servers is not allowed for non-Russians. Registration is not required.
radek_80 - OK, po kolei. Najpierw fotka osi - nie mam 100% pewności czy przednia, pod ręką mam tylko jedną. Jutro sprawdzę i potwierdzę.
Zawieszenie mam na pewno oryginalne, mam też całego K125M i znam róznice.
Wyłacznik - pozwole sobie stwierdzić, że mam dwa takie klosze, w obu ten sam model wyłacznika, który zresztą ma w hacrakterystyczny sposób spiłowaną jedną stronę gwintu, podobnie zresztą jak otwór montażowy.
W katalogu wygląda to podobnie - pomijam oczywiście róznice w plastikowej nakładce, choć nie wykluczam, że obie moje nakładki są oryginalne.
Co do pomocy - utknąłem na poszukiwaniu działającej prądnicy G-37 z osprzętem. Możesz pomóc?
Parę pytań:
1. Jakie kolory oryginalnie miały Twoje Miński?
2. Czy wszystkie siodła masz jednakowe? Guma czy dermatoid?
3. Pokaż mi Twoje gumy kierownicy.
Mcfrag, dziękuję za szybką odpowiedź. Po kolei postaram się odpowiedzieć na twoje pytania.
Oś na zdjęciu - jest to tylna oś. Wszystkie moje Miński były oryginalnie czarne z białym szparunkiem. Prądnica G -37 - tak posiadam taką ale tylko jedną sztukę, nie wiem czy jest sprawna.
Oryginalne siodło mam tylko jedno. W Mińsku M1A oryginalnie montowane były siodła pokryte dermą, częstym zabiegiem właścicieli była wymiana na trwalsze gumowe od K-55, bądź od K-125.
Gumy kierownicy - tylko jeden mój Mińsk prawdopodobnie posiada oryginalne gumy kierownicy, są one bardzo podobne do gum z Iża 49, lecz z tą różnicą, że wzór na nich tzw. rombiki są większe, a guma jest zamknięta (w Mińsku nie były stosowane aluminiowe zaślepki kierownicy). Postaram się zrobić zdjęcia ale nie wiem czy wyjdzie wzór tych rombów na gumach, ponieważ są bardzo wytarte, że ledwie je widać.
Obiecane zdjęcia gum. Dla porównania przyłożona współcześnie wytwarzana guma do Iża 49, może tego nie widać ale są tej samej długości.
Lampa do Mińska M1A z przełącznikiem.
mcfrag czy w zakupionym Mińsku (w klamotach) masz zaznaczone przeze mnie na czerwono elementy?
Widzę, że masz katalog części do Mińska, ja szukam od paru lat i nie mogę namierzyć, chciałbym nawet taki jak Twój, chociaż brakuje w nim stron. Twój Mińsk to dobry zakup, jest w nim wiele poszukiwanych części, ja sam szukam odblasku na tylny błotnik oraz kluczyka stacyjki bo mój to ogryzek.
Nie chce robić zamieszania ale te rączki to raczej polski wyrób, WSK lata 60. A to co trzymasz w dłoni to jest współczesna replika gum do AWO Simson, ale to chyba wiesz
Stara guma założona na Twoim Mińsku to poczciwa WFM. Guma, którą nazywasz Iżową, jest współczesną kopią enerdowkich gripów AWO Turista. Jest z grubsza podobna, ale nie jest taka jak w 49.
A tak wygląda guma rolgazu mojego mińska (poniżej oryginał Iża 49):
Te elementy z katalogu - raczej mam, choć muszę mocniej przejrzeć słoik że śrubami. Szybko szukając znalazłem jeden:
Co do katalogu - odezwij sie na priv, nie ma powodu dla którego miałbym się nie podzielić. Łap mnie na GG, numer jest w stopce pod kazdym moim postem.
Miałeś rację. Oś, którą pokazałem nie była przednią. Pokazę zatem przednią - niestety dziś nie miałem czasu się z nią szarpać, dlatego jest w piaście.
Na koniec pytanie. Nie mogę zidentyfikować tych elementów:
I drugie: jak masz mocowany klakson? U mnie nie ma żadnego wieszaka, a na zdjęciach widziałem mocowane do śruby spręzyny siodła:
Czy tak ma być? Starsze M1A miały klakson mocowany jak w Iżu 49, prostopadle.
Z tymi gumami macie racje, przynajmniej się czegoś nowego dowiedziałem o gumach. mcfrag, dwa z moich Mińsków posiadają klaksony dokładnie tak samo zamontowane jak u Ciebie, nie wygląda to zbyt pięknie ale widocznie ten typ tak miał.
Co do blaszek, wydaje mi się, że taka blaszka jest na schemacie przedniego zawieszenia, który wrzuciłem, twoje tylko ktoś rozprostował.
Element na zdjęciu (pod zdjęciem z gumami),czy on ma wewnątrz rurki jakiś gwint? Ten element widać na zdjęciu poniżej, ale po co jest ta blaszka, bo ze schematu przedniego zawieszenia wynika, że montowana była przed tym elementem i nakładana wraz z nim na ośkę?
Element na zdjęciu (pod zdjęciem z gumami),czy on ma wewnątrz rurki jakiś gwint? Ten element widać na zdjęciu poniżej, ale po co jest ta blaszka, bo ze schematu przedniego zawieszenia wynika, że montowana była przed tym elementem i nakładana wraz z nim na ośkę?
Ta blaszka pełni rolę ogranicznika, uniemożliwia zbyt mocne dokręcenie poziomej śruby blokującej oś, a przez to chroni przed pęknięciem lagi (jest ona wykonana ze stopu lekkiego) w tym miejscu. A tu oryginał:
Element o który pytasz nie ma gwintu, a średnica otworu jest taka jak średnica ośki w niego wchodzącej. Z tej strony oś też nie ma gwintu, widać to na moich poprzednich zdjęciach jej lewej strony.
Poprzeczne nacięcie to zamek, który zabezpiecza tulejkę przed przesuwaniem. Śruba ściskająca oś nie pozwala na wysunięcie tulejki.[/img]
No tak, zapomniałem o obowiązku raportowania postępów.
Motorek został niedawno pomalowany i z tego co słyszę od osób, które widziały efekt na żywo - nie jest najgorzej.
Mój Mińsk pierwotnie był czarny, ale od początku wiedziałem, że nie będę odtwarzał barw fabrycznych. Kolorki "pożyczyłem" z jakiegoś sportowego Iża.
Dziś koła mam już zaplecione i wycentrowane (udało mi się odświeżyć wszystkie oryginalne szprychy i nyple), reszta blach jest pomalowana i czeka na montaż. Wstrzymuje mnie brak opon - gdyby nie to, Mińsk już dawno stałby na kołach.
Rozmiar to 2,50x19, czyli taki przerośnięty Komarek. Ideałem byłoby coś zbliżonego do bieżnika starych opon z CCCP, najbliższy jest chyba MITAS H-02. Niestety - wiele sklepów ma te oponki w ofercie, w niektórych z nich nawet da się je kupić online (już 3 razy to zrobiłem), ale za każdym razem dobę po złożeniu zamówienia dostawalem maila z informacją o tym, że aktualnie tych opon nie ma na stanie i zamówienie zostało anulowane.
10 dni temu wylicytowałem na "pewnym portalu aukcyjnym" opony firmy DURO, o takie:
Pomimo, że zapłaciłem od razu (za dostawę kurierem też), kontakt ze sprzedającym się urwał i jestem w ciemnej dupie. Planowalem małą awanturkę, ale już trochę mi przeszedł nerw, bo okazało się że koniec roku zawodowo bardzo mnie zaabsorbował i nie znalazłbym czasu na dłubaninę garażową.
Gdyby jednak ktoś wiedział, gdzie da się kupić MITASy H-02 w tym rozmiarze - proszę o cynk.
Gratulacje, kolejny ładny projekt. Jestem pod wrażeniem zwłaszcza logo wymalowanego na zbiorniku. Szkoda że taki kolor nie występował w oryginale, mnie wydaje się wiele lepszy od zielonego ,czy czarnego. Opisuj remont, takie tematy czyta się z przyjemnością
Lagi czym potraktowałeś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach